Urzędnicy zapukają do drzwi. Rozpocznie się 31 stycznia

3 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Grzegorz Skowronek / Agencja Wyborcza.pl


Mieszkańcy miasta Tczew mogą spodziewać się wizyty urzędnika. Nie będzie to jednak kontrola, a doręczenie decyzji podatkowej. Co jeszcze wiadomo?
Urzędnicy zapukają do drzwi: Już niedługo mieszkańcy Tczewa (woj. pomorskie) będą musieli przygotować się na wizyty pracowników z Urzędu Miejskiego. Będą dostarczać mieszkańcom decyzje podatkowe. Na stronie internetowej miasta Tczew poinformowano, iż decyzje będą doręczane w sposób przewidziany prawem - przy wykorzystaniu operatora pocztowego, przez pracowników Urzędu Miejskiego lub elektronicznie za pośrednictwem ePUAP.


REKLAMA


Kiedy spodziewać się urzędników? Decyzje podatkowe w Tczewie będą dostarczane przez 15 urzędników. Cała akcja rozpocznie się już w piątek 31 stycznia i potrwa do 22 lutego 2025 roku. Wizyt można spodziewać się po godzinach pracy urzędu, a więc choćby wieczorem. Urzędnicy mogą także pojawić się w sobotę w godzinach 9-20. W sytuacji, gdy nie zastaną adresata w domu, dokument zostanie przesłany pocztą.


Zobacz wideo Neumann: 60 tys. kwoty wolnej od podatku ma wspierać ludzi aktywnych


Dlaczego taka forma doręczeń? Miasto Tczew poinformowało, iż powodów takiej decyzji jest kilka i są związane z niedopracowanym systemem e-Doręczeń. Chodzi m.in. o nieukończony proces integralności elektronicznego systemu obiegu dokumentów ze skrzynką do e-Doręczeń, brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów i masowego przeszukiwania bazy adresów elektronicznych.
Przeczytaj także: "Odliczysz 1520 zł w PIT. I to dwa razy. Wszyscy mogą skorzystać z tej ulgi".
Źródło: Tczew.pl
Idź do oryginalnego materiału