Wizz Air nareszcie wyłączył płatną infolinię. Ale spokojnie. Jest też haczyk

7 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Wyborcza.pl


Popularna linia lotnicza Wizz Air do tej pory oferowała swoim klientom płatną infolinię premium, gdzie koszt połączenia wynosił prawie 5 złotych za minutę. W 2023 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w tej sprawie, a teraz przewoźnik ogłosił rezygnację z opcji. Dodatkowe opłaty wciąż jednak nie są firmie obce.
W 2023 roku UOKiK zajął się sprawą płatnej infolinii dla klientów węgierskiego przewoźnika. W skardze do organizacji jeden z pasażerów stwierdził, iż "jedyna realna forma pilnego kontaktu dla pasażerów z Polski jest poprzez infolinię płatną skandaliczne 4,92 złote za minutę". Choć UOKiK chciał, by przewoźnik zmienił cenny, te działania nie przynosiły pożądanych efektów. Teraz jednak podróżujący w końcu dopięli swego, ponieważ Wizz Air poinformował o oficjalnej rezygnacji z numeru premium.


REKLAMA


Zobacz wideo Kiedy przysługuje nam zwrot kosztów, a kiedy odszkodowanie od przewoźnika? Ekspertka wyjaśnia


Wizz Air kontakt telefoniczny. Już nie będą obarczani "opłatami premium"
Płatna infolinia była dużym obciążeniem dla pasażerów, którzy musieli korzystać z niej w sytuacjach awaryjnych. Wielu z nich bało się, iż wydłużony czas oczekiwania na konsultanta lub inne komplikacje sprawią, iż będą zmuszeni do opłacenia niezwykle wysokiego rachunku. Właśnie dlatego UOKiK, na wniosek klientów linii, wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Choć na zmiany musieli czekać nieco dłużej, niż wstępnie oczekiwano, węgierski przewoźnik nareszcie ogłosił koniec numeru premium call center. Zaznaczył także, iż dzięki temu żaden klient "nie zostanie obciążony opłatami premium".


Polscy pasażerowie mogą w tej chwili znaleźć informację na temat numeru, z którym można połączyć się po stawkach lokalnych na stronie nowego centrum pomocy linii


- czytamy w komunikacie linii Wizz Air, cytowanym przez PropertyNews. Przewoźnik przy okazji zachęcił pasażerów również do korzystania z platformy samoobsługowej online.


Stąd klienci mogą zarządzać swoimi rezerwacjami, uzyskiwać informacje o swoich lotach, wprowadzać zmiany, wnioskować o zwroty pieniędzy lub rozwiązywać problemy związane z opóźnieniami, lub odwołaniami. Klienci mogą poprosić o całodobowe informacje o rezerwacji, statusie lotu, bagażu i usługach WIZZ za pośrednictwem internetowego chatbota linii - Amelia. W przypadku bardziej złożonych zapytań, agenci czatu są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu


- wyjaśniła węgierska linia.


Wizz Air obsługa klienta. Jest dodatkowa opłata za pomoc w dokonaniu transakcji
Ze komunikatu węgierskiego przewoźnika wynika, iż numer telefonu, pod którym można się kontaktować w sprawach pilnych, to +48 221284905. Połączenie z infolinią odbywa się zgodnie ze stawkami lokalnymi, jednak problem pojawia się w momencie chęci dokonania transakcji przez telefon. Serwis Fly4free dotarł do informacji, która również jest umieszczona na stronie, ale nie została uwzględniona w najświeższym komunikacie. W tym przypadku chodzi o dodatkową opłatę w wysokości 68 złotych za dokonanie transakcji telefonicznie zamiast z pomocą platformy online.


Zobacz też: To najlepsze i najgorsze lotniska w kraju. Ten port lotniczy Polacy lubią najbardziej [RANKING]
Należy pamiętać, iż w przypadku skontaktowania się z Telecentrum w celu dokonania transakcji, która jest również dostępna online (zakup biletu lub dowolnej dodatkowej usługi, lub dokonanie zmiany w rezerwacji), zostanie naliczona dodatkowa opłata za transakcję w Telecentrum za każde połączenie 68 zł /pasażer Opłata za transakcję w Telecentrum jest pobierana za każdą transakcję w przypadku wniosków, które są również dostępne online. Opłata za transakcję w Telecentrum nie podlega zwrotowi
- ostrzega przewoźnik.


Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału