Oprogramowanie było jednym z pięciu kluczowych obszarów samochodów Volvo zaprezentowanych podczas prezentacji Days Capital w listopadzie 2024 r. Plan firmy dotyczący poruszania się po stale zmieniającym się świecie jest przejście od bycia firmą polegającą na tym, która jest pierwsza oprogramowanie. Firma omówiła także „stos technologii Superset”, który zaprezentował we wrześniu 2024 r.
Alwin Bakkenes, szef globalnej inżynierii w Volvo Cars, twierdzi, iż stos technologii jest ściśle powiązany z niektórymi atrybutami definiującymi nowoczesne samochody, takie jak bezpieczeństwo, Technologia skoncentrowana na człowieku i obsługa klienta.
Stack Volvo’s Superset Tech
Superset Tech Stack to modułowa platforma inżynierska, która według firmy zostanie wykorzystana do budowy wszystkich przyszłych pojazdów. Pozwala samochodom Volvo wytwarzać bezpieczniejsze samochody, bardziej wydajne i ulepszanie ich w czasie za pośrednictwem oprogramowania.
„Skutecznie stos techniczny Superset jest prawdziwą strategią Superset”, mówi Bakkenes. Oznacza to, iż Volvo może budować małe samochody klasowe „B”, takie jak EX30, aż do Premium „F” samochodów klasowych, takich jak EX90 w skalowalny sposób.
Omawiając korzyści, Bakkenes mówi: „Bardzo często firmy mają jedną architekturę dla mniejszych samochodów i jedną dla samochodów średniej wielkości. Mają różne układy fizyczne pod względem silników lub silników elektrycznych. Ale dzięki stosowi technologii Superset, skutecznie mamy jednorazową implementację naszego systemu i stosu elektroniki, co jest dla nas o wiele bardziej wydajne. ”
„Gdy budujemy więcej samochodów opartych na stosie technologii Superset zamiast platform na zamówienie, przyczyni się do naszych marginesów” – dodaje. Ponieważ stos techniczny Superset podnosi się do wszystkich nadchodzących pojazdów Volvo Cars, zbiega wszystkie wysiłki inżynieryjne w jednym kierunku, zamiast pracować nad określonymi, wyciszonymi projektami samochodowymi.
Praca z Nvidia na AI
Volvo Ex90 (na zdjęciu powyżej) jest pierwszym samochodem firmy, który został zdefiniowany na oprogramowanie, zbudowany na stosie technologii Superset. Opiera się na scentralizowanej architekturze obliczeniowej z wykorzystaniem architektury NVIDIA Drive Orin Orin-on-Chip.
Nvidia Orin organizuje wszystko w samochodzie, od zasilania głębokich możliwości uczenia się leżącego u podstaw systemów bezpieczeństwa i pomocy w zakresie jazdy opartym na Aktywnej Inteligencji Volvo (AI), po pomoc w wprowadzeniu bezpiecznej autonomicznej jazdy w przyszłości i zapewniania najlepszych w swojej klasie doświadczenia klientów.
Zamiast dużych etapów między różnymi pokoleniami samochodów, samochody Volvo mogą jednocześnie zwiększać wydajność każdego pojazdu w swoim składzie, przy tym samym stosie technologii Superset. Umożliwia również Rozwój zamkniętej pętliktóry pozwala samochodom Volvo skrócić czas potrzebny na wprowadzenie nowych funkcji oprogramowania.
Na przykład wraz z modelem EX90 Volvo zaczął zbierać dane z flot samochodów w celu z czasem poprawy zachowania pojazdu. „Możemy zrozumieć, czy coś jest nie tak, prosząc flotę samochodów o zbieranie danych, na przykład pewnego skrzyżowania lub w pewnych warunkach jazdy. Możemy użyć surowych danych, które wracamy do przekwalifikowania naszych modeli danych ”, mówi Bakkenes.
Dane w czasie rzeczywistym do rozwoju produktu
W efekcie system zamkniętej pętli, zbudowany na stosie technologii Superset, wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym do poprawy Rozwój produktu. Przetwarzanie danych jest zasilane tym, co według Bakkenes jest jednym z największych superkomputerów AI w Europie Północnej.
Za pośrednictwem swojej w pełni posiadanej firmy systemu – Zenseact – Volvo używa Platforma superkomputerowa AI oparta na NVIDIA DGX Aby pomóc w opracowaniu bezpiecznej autonomicznej jazdy. Firma planuje korzystać z systemów NVIDIA DGX, zoptymalizowanej pod kątem dużych obciążeń, do szkolenia bieżących i przyszłych modeli AI, w oparciu o przesłanie danych z floty samochodów Volvo napędzanych na drogach publicznych.
Aby wesprzeć swoją strategię zapewniania bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu, Bakkenes twierdzi, iż Volvo wyposaża wszystkie swoje samochody z Łączność 5G.
„Dzięki stosowi technologii Superset skutecznie mamy jednorazową implementację naszego systemu i stosu elektroniki, co jest o wiele bardziej wydajne”
Alwin Bakkenes, Volvo Cars
Mówi, iż samochody wykorzystują sztuczną inteligencję w konfiguracji hybrydowej, która wykorzystuje możliwości przetwarzania w pojazdach na krawędzi, wraz z przetwarzaniem opartym na chmurze podłączonym 5G.
Dzięki współpracy z NVIDIA mówi, iż celem Volvo jest wyposażenie każdego samochodu w „silny krzem”, na którym można rozmieścić złożone modele AI, dzięki czemu samochody są najbezpieczniejsze, jakie kiedykolwiek zbudowały.
Volvo standaryzowało również w systemie operacyjnym Google Automotive z Androidem dla swoich samochodów. „To, co daje nam Google, jest bardzo dobrą pozycją wyjściową dla stabilnego systemu informacyjno -rozrywkowego i zapewnia nam sposób na zintegrowanie w większym ekosystemie”, mówi Bakkenes.
Oznacza to, iż Volvo nie tylko wykorzystuje Google Automotive jako pełną strukturę aplikacji do opracowywania własnych aplikacji w samochodach, ale także umożliwia Volvo współpracę z twórcami stron trzecich. Na przykład w Szwecji Volvo współpracuje z dostawcami aplikacji parkingowych w celu zintegrowania aplikacji z systemem informacyjno -rozrywkowym. „Ułatwia to doświadczenie i prowadzenie samochodu Volvo” – dodaje.
Google Automotive zapewnia również Mapy Google i Asystent Google do kontroli głosu, gdzie sterownik po prostu mówi „Hej Google” i prosi Google Maps, aby gdzieś porusza się.
Współczesne samochody kładą duży nacisk na system informacyjno -rozrywkowy. Z pewnością recenzje CAR w Internecie często podkreślają niedociągnięcia tych systemów w samochodach. Bakkenes twierdzi, iż z satysfakcji klienta, lojalności i preferencji system informacyjno -rozrywkowy samochodu odgrywa bardzo istotną rolę.
„Nie chodzi tylko o odtwarzacz multimedialny lub radio, ale o to, jak samochód oddziałuje z kierowcą. To, jak wdrażasz ten cyfrowy związek, gdy samochód jest napędzany, jest niezwykle ważne ” – mówi.
Z czasem system informacyjno -rozrywkowy służy do dodania większej funkcjonalności do samochodu, co w przypadku Bakkenes oznacza, iż samochody Volvo mogą poprawić obsługę klienta poprzez aktualizację pojazdów, które już wysłano na podstawie zbieranych danych z floty samochodów na drodze. .