Zrozumieć zaburzenia odżywiania – weź udział w ankiecie

3 godzin temu

Zwracamy się z prośbą do uczniów, rodziców i nauczycieli o wzięcie udziału w ankiecie na temat zaburzeń ożywiania. Badanie jest realizowane w ramach kontroli profilaktyki i leczenia tych zaburzeń i pozwoli na oszacowanie rzeczywistej skali problemu oraz zdefiniowanie oczekiwanych działań profilaktycznych i edukacyjnych.

Zaburzenia odżywiania to problemy charakteryzujące się nieprawidłowymi zachowaniami żywieniowymi i nawykami związanymi z jedzeniem. Objawiają się także zaburzonym postrzeganiem własnego ciała.

Dotykają szczególnie ludzi młodych - zarówno dziewcząt, jak i chłopców. W ostatnich latach średni wiek występowania pierwszych objawów zaburzeń odżywiania obniża się i problemy te pojawiają się już u dzieci w wieku szkolnym.

Zaburzenia odżywiania wciąż są w Polsce tematem tabu, mimo iż problem ten dotyczy coraz większej liczby osób. Osoby zmagające się z nimi często czują wstyd, lęk przed oceną i niezrozumieniem, co utrudnia im szukanie wsparcia. Media społecznościowe i presja kulturowa dotycząca wyglądu również pogłębiają ten problem.

Z powyższych względów Delegatura Najwyższej Izby Kontroli w Rzeszowie prowadzi kontrolę P/25/079 - "Profilaktyka i leczenie zaburzeń odżywiania".

Zwracamy się z prośbą o udział w ankiecie, skierowanej do uczniów uczniów (w wieku od 9 do 20 lat), ich rodziców oraz nauczycieli i zawierającej pytania dotyczące zaburzeń odżywiania.

Celem badania jest uzyskanie danych pozwalających na ustalenie rzeczywistej skali problemu, a także zdefiniowanie działań profilaktycznych i edukacyjnych oczekiwanych przez osoby doświadczające zaburzeń odżywiania i osoby im bliskie.

Informacje te posłużą Najwyższej Izbie Kontroli do oceny działań podejmowanych dotychczas w tym zakresie przez odpowiedzialne podmioty i organy państwa.

Ankieta dla uczniów

Ankieta dla nauczycieli

Ankieta dla rodziców

Badanie będzie realizowane do 30 czerwca br,

Ankieta jest anonimowa a jej wyniki zostaną zaprezentowane w ujęciu zbiorczym i wykorzystane wyłącznie w celach związanych z prowadzoną kontrolą, w szczególności do wypracowania ocen i wniosków systemowych.

-->
Idź do oryginalnego materiału