Spis treści
Czytasz teraz:
E-grocery – definicja i znaczenie
- Czym jest e-grocery?
- Jak działa ten system w e-grocery?
- Znaczenie e-grocery na polskim rynku
- Co przyniesie przyszłość?
Zamknij
Coraz więcej osób decyduje się na zakupy spożywcze przez internet. E-grocery to trend, który zmienia nasze codzienne nawyki zakupowe. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Czym jest e-grocery?
Grocery (z ang. artykuły spożywcze) w połączeniu z przedrostkiem „e-” tworzy termin oznaczający internetowy handel produktami spożywczymi. To możliwość kupienia makaronu czy konserw online, ale dziś e-grocery umożliwia już choćby zamówienie świeżych warzyw, owoców czy nabiału z dostawą pod drzwi.
Jak działa ten system w e-grocery?
Działanie e-Grocery opiera się na prostym schemacie: wybierasz produkty w sklepie internetowym, określasz termin dostawy, płacisz online, a zakupy przyjeżdżają pod wskazany adres. Sklepy stawiają na zaawansowane systemy logistyczne i specjalne opakowania, by dostarczyć choćby najdelikatniejsze produkty w idealnym stanie.
Ciekawostką jest, iż choć grocery po polsku nie ma jednego odpowiednika, samo zjawisko zakupów spożywczych online rozwija się w naszym kraju dość dynamicznie. Supermarkety, dyskonty i specjalistyczne platformy prześcigają się w udoskonalaniu swoich usług dostawczych.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Znaczenie e-grocery na polskim rynku
Polski rynek spożywczy przeszedł dużą transformację. Mówi się już, iż co trzeci Polak zamawia jedzenie przez internet. Nie chodzi tylko o gotowe dania – coraz częściej kupujemy online choćby świeże warzywa czy mięso. E-grocery zmienia też same sklepy. Biedronka, Lidl czy Carrefour zainwestowały miliony w rozwój swoich platform zakupowych. Frisco.pl czy Barbora pokazują z kolei, iż można prowadzić supermarket wyłącznie w sieci.
Co przyniesie przyszłość?
Wydaje się, iż e-grocery nie jest chwilowym trendem. Eksperci przewidują, iż do 2025 roku wartość tego segmentu rynku w Polsce przekroczy 15 miliardów złotych. Sklepy testują nowe rozwiązania – od dostaw tego samego dnia po własne aplikacje mobilne.
Nie oznacza to końca tradycyjnych sklepów. Raczej będziemy świadkami ich integracji z handlem online. Już teraz widać to w popularności usług typu „zamów online, odbierz w sklepie”.
E-grocery wpisuje się też w szerszy trend cyfryzacji handlu. Młodsze pokolenia traktują zakupy przez internet jako coś naturalnego. Dla nich możliwość zamówienia świeżych produktów spożywczych online to nie nowinka technologiczna, ale standard. Jedno jest pewne – sposób, w jaki robimy zakupy spożywcze, zmienia się na naszych oczach. Choć tradycyjne sklepy na pewno nie znikną, to e-grocery na stałe zagości w naszych nawykach zakupowych.