E-grocery – definicja i znaczenie

verseo.pl 1 dzień temu

Spis treści

Czytasz teraz:

E-grocery – definicja i znaczenie

  • Czym jest e-grocery?
  • Jak działa ten system w e-grocery?
  • Znaczenie e-grocery na polskim rynku
  • Co przyniesie przyszłość?

Zamknij

Coraz więcej osób decyduje się na zakupy spożywcze przez internet. E-grocery to trend, który zmienia nasze codzienne nawyki zakupowe. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?

Czym jest e-grocery?

Grocery (z ang. artykuły spożywcze) w połączeniu z przedrostkiem „e-” tworzy termin oznaczający internetowy handel produktami spożywczymi. To możliwość kupienia makaronu czy konserw online, ale dziś e-grocery umożliwia już choćby zamówienie świeżych warzyw, owoców czy nabiału z dostawą pod drzwi.

Jak działa ten system w e-grocery?

Działanie e-Grocery opiera się na prostym schemacie: wybierasz produkty w sklepie internetowym, określasz termin dostawy, płacisz online, a zakupy przyjeżdżają pod wskazany adres. Sklepy stawiają na zaawansowane systemy logistyczne i specjalne opakowania, by dostarczyć choćby najdelikatniejsze produkty w idealnym stanie.

Ciekawostką jest, iż choć grocery po polsku nie ma jednego odpowiednika, samo zjawisko zakupów spożywczych online rozwija się w naszym kraju dość dynamicznie. Supermarkety, dyskonty i specjalistyczne platformy prześcigają się w udoskonalaniu swoich usług dostawczych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Znaczenie e-grocery na polskim rynku

Polski rynek spożywczy przeszedł dużą transformację. Mówi się już, iż co trzeci Polak zamawia jedzenie przez internet. Nie chodzi tylko o gotowe dania – coraz częściej kupujemy online choćby świeże warzywa czy mięso. E-grocery zmienia też same sklepy. Biedronka, Lidl czy Carrefour zainwestowały miliony w rozwój swoich platform zakupowych. Frisco.pl czy Barbora pokazują z kolei, iż można prowadzić supermarket wyłącznie w sieci.

Co przyniesie przyszłość?

Wydaje się, iż e-grocery nie jest chwilowym trendem. Eksperci przewidują, iż do 2025 roku wartość tego segmentu rynku w Polsce przekroczy 15 miliardów złotych. Sklepy testują nowe rozwiązania – od dostaw tego samego dnia po własne aplikacje mobilne.

Nie oznacza to końca tradycyjnych sklepów. Raczej będziemy świadkami ich integracji z handlem online. Już teraz widać to w popularności usług typu „zamów online, odbierz w sklepie”.

E-grocery wpisuje się też w szerszy trend cyfryzacji handlu. Młodsze pokolenia traktują zakupy przez internet jako coś naturalnego. Dla nich możliwość zamówienia świeżych produktów spożywczych online to nie nowinka technologiczna, ale standard. Jedno jest pewne – sposób, w jaki robimy zakupy spożywcze, zmienia się na naszych oczach. Choć tradycyjne sklepy na pewno nie znikną, to e-grocery na stałe zagości w naszych nawykach zakupowych.

Idź do oryginalnego materiału