Facebook usunie zakładkę Wiadomości i przestanie płacić wydawcom za wiadomości

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Zakładka Wiadomości na Facebooku uruchomiona w 2019 r., obejmująca wielomilionowe umowy dotyczące treści dla wydawców (zgłoszone 10 mln dolarów w przypadku Dziennik “Wall Street, 20 milionów dolarów za New York Timesi 3 miliony dolarów dla CNN), ale w kwietniu zniknie to na dobre. Meta twierdzi, iż „wycofa” Facebook News w USA i Australii w kwietniu 2024 r. nie będzie zawierał nowych umów handlowych na wiadomości i „nie będzie w przyszłości oferować nowych produktów Facebooka specjalnie dla wydawców wiadomości”.

Wiadomości Facebooka, znajdujące się w zakładce Wiadomości, nie są już dostępne w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Od początku kwietnia nie będzie już dostępny w Stanach Zjednoczonych i Australii. Ucz się więcej.

Wprowadzając Facebook News w 2019 r., firma powiedział„Mamy nadzieję, iż ta praca pomoże w naszych wysiłkach na rzecz utrzymania świetnego dziennikarstwa i wzmocnienia demokracji” oraz iż badanie „wykazało, iż w niewystarczającym stopniu uwzględnialiśmy wiele tematów, których ludzie najbardziej chcieli w swoich kanałach informacyjnych, szczególnie w kategoriach takich jak rozrywka, zdrowie, biznes i sport.”

Teraz Meta ma inne przesłanie, powtarzając twierdzenie, iż „wiadomości stanowią mniej niż 3 procent tego, co ludzie na całym świecie widzą na swoich kanałach na Facebooku i stanowią niewielką część doświadczenia Facebooka dla zdecydowanej większości ludzi”. Zamiast płacić wydawcom, Meta będzie „musiała skoncentrować swój czas i zasoby na rzeczach, o których ludzie mówią nam, iż chcą więcej oglądać na platformie, w tym na krótkich filmach”.

Następnie zachęcono wydawców, aby przez cały czas publikowali linki na swoich stronach, korzystając z takich produktów jak Reels i reklamy, aby kierować ludzi do ich własnych witryn internetowych, z dala od Facebooka.

Zakończenie umów licencyjnych Facebooka to stara wiadomość w USA, gdzie to się dzieje wycofał się z transakcji dwa lata temuale w Australii usuwa 70 milionów dolarów rocznie, które płaciła takim placówkom jak Sky News Australia, Wiadomości CorpSiedem, Dziewięć i Opiekun. Te trzyletnie umowy zostały zawarte po rządzie Australii przeszedł obowiązkowy kodeks przetargowy dla mediów informacyjnych i platform cyfrowych, a te niedługo się wyczerpią.

Walka o władzę w 2021 r. zakończyła się po tym, jak Australia zmieniła swoje prawo i objęła tymczasowe wprowadzenie przez Facebooka zakazu udostępniania wiadomości zdjął strony dla organizacji rządowych i organizacji non-profit. Facebooka i Instagrama zablokowane wiadomości w Kanadzie w zeszłym roku nad podobnym prawem.



Source link

Idź do oryginalnego materiału