Google testuje „wpływ” usuwania wiadomości z UE z wyników wyszukiwania

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W miarę jak Google kontynuuje układanie swoich relacji z wydawcami, organami regulacyjnymi i czytelnikami wiadomości, firma rozpoczyna dość drastyczny test: usuń artykuły prasowe od wydawców z Unii Europejskiej z Search.

Chociaż „test” ma określić, jak wpłynie to na ruch i ogólne wrażenia z wyszukiwania, nie będzie on widoczny dla wszystkich. Google usunie artykuły z wiadomościami o UE z wyników wyszukiwania, Google News i Discover tylko w przypadku jednego procenta użytkowników w Belgii, Chorwacji, Danii, Francji, Grecji, Włoszech, Holandii, Polsce i Hiszpanii.

Google twierdzi, iż przeprowadza „ograniczony czasowo” test, ponieważ unijne organy regulacyjne i wydawcy „poprosili o dodatkowe dane na temat wpływu treści informacyjnych na wyszukiwarkę”. Firma twierdzi, iż będzie przez cały czas wyświetlać wyniki ze stron internetowych i wydawców wiadomości spoza UE, a po zakończeniu testu wznowi wyświetlanie wyników od wydawców wiadomości z UE.

Może to tylko mały eksperyment, ale prawie przypomina ostrzeżenie. Pod koniec testu wydawcy wiadomości z UE dokładnie zobaczą, ile ruchu straciliby, gdyby nie Google. Eksperyment może również dać Google pewien wgląd w to, jak bardzo użytkownicy faktycznie interesują się wiadomościami. To coś, co Facebook również badał i co ostatecznie do tego doprowadziło usuń zakładkę „Aktualności”. i całkowicie przestań płacić wydawcom.

Przez lata Google zaciekle walczył z przepisami, które zmusiłyby firmę do płacenia wydawcom wynagrodzeń za ich treści. W UE Google stara się dostosować do europejskiej dyrektywy dotyczącej praw autorskich, co zaowocowało powstaniem wyszukiwarkowego giganta licencjonowanie treści od setek wydawców w regionie. Na początku tego roku Francja zamówiła Google zapłacić 272 miliony dolarów po tym, jak stwierdziła, iż ​​firma naruszyła porozumienie w sprawie rekompensat dla wydawców wiadomości.



Source link

Idź do oryginalnego materiału