Jak stworzyć stronę na Facebooku – krok po kroku

verseo.pl 1 miesiąc temu

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak stworzyć stronę na Facebooku – krok po kroku

  • Jak stworzyć stronę na Facebooku? To warto wiedzieć
  • Funkcje, które zyskasz, zakładając konto firmowe
  • Jak stworzyć stronę na FB – informacje wstępne
  • Facebook – strona firmowa a profil prywatny
  • Jak założyć stronę na Facebooku w kilku krokach?
    • Etapy tworzenia strony firmowej
  • Jak zrobić stronę na FB, by się wyróżnić?
  • Jak zrobić stronę na FB i zyskać nowych klientów?
  • Jak założyć stronę na FB i czy warto?
  • Jak zrobić stronę na FB, która przyciągnie klientów?
  • Jak założyć stronę firmową na FB?

Zamknij

Niemal każdy użytkownik internetu ma własny profil na Facebooku. Choć może wydawać się, iż popularność tej platformy nieco zmalała w wyniku wzrostu zainteresowania innymi serwisami, takimi jak Instagram czy TikTok, przez cały czas uważany jest on za jedno z ważniejszych narzędzi służących komunikacji. Poza kontami prywatnymi na FB istnieją również profile firm, które umożliwiają im dotarcie do szerszego grona odbiorców. Z tego praktycznego poradnika dowiesz się, jak założyć stronę na FB i jak powiązać ją ze swoim kontem prywatnym.

Jak stworzyć stronę na Facebooku? To warto wiedzieć

Zanim przejdziemy do instrukcji postępowania, która wyjaśnia, jak zrobić stronę na Facebooku, zastanówmy się najpierw, do jakich celów potrzebny nam będzie taki profil. Zgodnie z regulaminem Facebooka prowadzenie jakichkolwiek działań marketingowych czy sprzedażowych dotyczących Twojej firmy za pośrednictwem konta prywatnego jest całkowicie zabronione.

Oznacza to, iż jeżeli chcesz promować swoje usługi czy produkty, musisz założyć oficjalny, firmowy profil. Prowadzenie takiej strony jest bezpłatne i daje wiele możliwości rozwoju oraz promocji i tworzenia statystyk, które są niedostępne na prywatnym koncie.

Funkcje, które zyskasz, zakładając konto firmowe

Wśród oferowanych przez serwis funkcjonalności dla firm na uwagę zasługują:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • narzędzia usprawniające komunikację z klientami, np. Messenger Direct, relacje czy komentarze;
  • narzędzia pomagające w osiąganiu celów biznesowych, np. sklepy, oferty pracy;
  • narzędzia umożliwiające optymalizację działań, np. statystyki czy reklamy na Facebooku.

Dodatkową opcją, z której możesz skorzystać, jest połączenie profilu firmowego z Twoim kontem na WhatsAppie, co może ułatwić komunikację z klientami.

Jak stworzyć stronę na FB – informacje wstępne

Mimo iż do utworzenia strony firmowej niezbędne jest także konto prywatne, każda treść na stronie będzie publikowana pod nazwą marki, a Twoje prywatne dane pozostaną ukryte przez Facebooka. Strona firmowa może być prowadzona przez jego właściciela lub zatrudnione do tego osoby, oznaczone kolejno jako moderatorzy, administratorzy, analitycy czy redaktorzy.

Strona na Facebooku jest swoistą wizytówką firmy – dostępne są na niej najważniejsze informacje na temat marki, opinie klientów oraz inne dane, które wpływają na jej pozycję oraz popularność. Choć profil firmowy często jest związany z działaniem istniejącej firmy lub marki, do założenia i prowadzenia strony na FB nie jest konieczna własna działalność gospodarcza.

Facebook – strona firmowa a profil prywatny

Utworzenie profilu firmowego wymaga weryfikacji tożsamości, którą umożliwia jedynie prywatny profil zawierający wiarygodne informacje w postaci imienia i nazwiska twórcy. Mimo ich połączenia oba profile są odrębnymi bytami i mogą być zarządzane oddzielnie.

Podczas gdy konto prywatne służy do publikowania prywatnych zdjęć, filmów czy informacji, profil firmowy jest przeznaczony do kontaktów z potencjalnymi klientami. Mogą go założyć m.in. firmy, artyści czy osoby publiczne. Wówczas zyskują oni dostęp do menedżera zadań na Facebooku oraz wszystkich pozostałych funkcjonalności stworzonych z myślą o kontach firmowych.

Jak założyć stronę na Facebooku w kilku krokach?

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak stworzyć stronę na FB i móc korzystać z jej możliwości, poniżej znajdziesz krótki poradnik, który poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces. Tych 5 prostych etapów przybliży Cię do stworzenia wymarzonej strony firmowej.

Etapy tworzenia strony firmowej

  1. Zarejestruj się lub zaloguj na swój profil prywatny. Wybierz przycisk „Utwórz”, znajdujący się w górnym menu, a następnie ikonę „Strona”.
  2. Teraz musisz wybrać nazwę swojej strony – może to być nazwa firmy, marki.
  3. Następnie wybierz odpowiednie dla Twojej strony kategorie. Po wpisaniu interesującego Cię słowa kluczowego Facebook podpowie, jakie rodzaje kategorii są dostępne w tym zakresie. Możesz wybrać maksymalnie 3 typy spośród propozycji narzucanych przez platformę.
  4. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie biogramu firmy, składającego się z opisu działalności, jej historii czy oferowanych usług, które mogą przykuć uwagę klienta.
  5. Na końcu kliknij „Utwórz stronę”.

Jak zrobić stronę na FB, by się wyróżnić?

Kiedy wiesz już, jak założyć stronę firmową na FB, możesz przystąpić do kolejnego etapu. Strona na Facebooku powinna zostać uzupełniona o informacje, takie jak:

  • dane kontaktowe, np. numer telefonu i adres e-mail;
  • strona internetowa i profile w social mediach;
  • lokalizacja firmy wraz z godzinami otwarcia.

Następnym ważnym krokiem jest ustawienie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Może to być logo firmy lub zdjęcie osoby będącej twarzą danej marki. Aby zachować spójną identyfikację marki, wszystkie elementy wizualne udostępniane na stronie powinny ze sobą współgrać. Warto również pamiętać o odpowiednich wymiarach dodawanych zdjęć, narzucanych przez platformę.

Jak zrobić stronę na FB i zyskać nowych klientów?

Nie wystarczy wiedzieć, jak stworzyć stronę na Facebooku – równie istotna jest świadomość, w jaki sposób dbać o rozwój swojego konta. Najlepszym sposobem na to będzie gromadzenie polubień, w czym już na samym początku wspiera Cię Facebook. Strona firmowa ma dostęp do opcji „Poszerz grupę odbiorców strony”, podczas etapu konfiguracji możesz zrobić to poprzez zaproszenie swoich znajomych z konta prywatnego.

Aby dokończyć proces tworzenia konta firmowego, musisz jeszcze dostosować ustawienia dotyczące powiadomień. Zgodnie z własnymi preferencjami możesz zdecydować, czy chcesz, by Facebook przesyłał Ci powiadomienia dotyczące strony, a także oferty marketingowe i promocyjne dzięki wiadomości e-mail.

Jak założyć stronę na FB i czy warto?

Firmowa strona na Facebooku to nie tylko doskonałe narzędzie do komunikacji z klientami. To również bardzo dobry sposób na wypromowanie swojej firmy i dotarcie do potencjalnych klientów, którzy na co dzień korzystają z tego portalu społecznościowego. Wśród potencjalnych korzyści, wynikających z prowadzenia własnego profilu firmowego, można wymienić:

  • utrzymanie relacji z klientem;
  • budowanie wizerunku;
  • wzrost rozpoznawalności;
  • wzrost sprzedaży;
  • możliwość segmentacji odbiorców;
  • promocję postów poprzez prowadzenie kampanii Facebook Ads;
  • dostęp do narzędzia analitycznego.

Wszystko to przyczynia się do wzrostu zainteresowania daną marką, z wykorzystaniem tylko jednego miejsca – strony na Facebooku.

Jak zrobić stronę na FB, która przyciągnie klientów?

Obecność firmy w social mediach to nieodłączny element działań marketingowych, który przybliży Cię do oczekiwanych rezultatów. Aby Twój profil był atrakcyjny dla potencjalnych klientów, powinien być spójny, przejrzysty i ciekawy. Warto zatem postawić nie tylko na merytoryczne, fachowe posty, ale również na nieco mniej formalny content.

W jaki sposób promować swoją markę na Facebooku? Wystarczy wiedzieć, jak założyć stronę firmową na FB oraz jak prowadzić komunikację z klientami. dzięki wartościowych postów lub relacji możesz nie tylko promować swoje produkty, ale także dzielić się aktualnościami czy opiniami użytkowników. Dodatkowe możliwości daje również narzędzie Facebook Ads, które pozwoli Ci dotrzeć do większego grona odbiorców.

Jak założyć stronę firmową na FB?

Omówione zagadnienia oraz etapy konfiguracji profilu miały na celu pokazanie Ci, jak stworzyć stronę na FB. Mając elementarną wiedzę na ten temat, samodzielne założenie konta nie powinno sprawić Ci problemu. Warto pamiętać, iż dzięki takiej strony możesz wpłynąć na zwiększenie zaufania do marki poprzez bliskie interakcje z klientami.

Wśród często powielanych pytań internautów pojawia się nie tylko pytanie: „jak założyć stronę na Facebooku?”, ale również: „jak usunąć stronę na Facebooku?”. Odpowiedź jest prosta – wystarczy wejść w ustawienia strony, następnie wybrać opcję „Ogólne” i „Usuń stronę”. Po potwierdzeniu hasłem profil zostanie usunięty, a cofnięcie tej decyzji będzie możliwe jeszcze tylko przez 30 dni.

Idź do oryginalnego materiału