Wszystkim zdającym egzamin na aplikację adwokacką gratulujemy odwagi, jakiej wymaga podejście do tego niełatwego egzaminu. Tych, którzy zdali, witamy na pokładzie naszej Izby. Tych, którzy nie zdali, zachęcamy do niezniechęcania się. Poniżej publikujemy najważniejsze informacje oraz wzory dokumentów do wypełnienia dla osób, które zdały egzamin na aplikację adwokacką.
KANDYDAT ZAINTERESOWANY WPISEM NA LISTĘ APLIKANTÓW ADWOKACKICH IZBY ADWOKACKIEJ W WARSZAWIE POWINIEN ZŁOŻYĆ
w terminie do dnia 18 października 2024 r. do godz. 17.00
w biurze podawczym Biura ORA w Warszawie (00-536), Al. Ujazdowskie 49
(czynne w godz. 9.00–17.00) lub przesłać pocztą na ww. adres
NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:
- WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ APLIKANTÓW ADWOKACKICH własnoręcznie podpisany przez kandydata.
- DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY UKOŃCZENIE WYŻSZYCH STUDIÓW PRAWNICZYCH i UZYSKANIE TYTUŁU MAGISTRA PRAWA podpisany odpis dyplomu albo urzędowy odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskania tytułu magistra. Obowiązek złożenia tego dokumentu dotyczy jedynie tych osób, które przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką go nie złożyły (a tylko stosowne zaświadczenie) lub została złożona jedynie kserokopia dyplomu.
- Aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzona datą nie wcześniejszą, niż 30 dni przed jej złożeniem, uzyskaną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub w formie pisemnej. W przypadku uzyskania aktualnej informacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do wniosku kandydat powinien dołączyć informatyczny nośnik pamięci (pamięć USB, płyta CD lub DVD), na którym powinien być zapisany dokument elektroniczny w formie danych XML, podpisany przez osobę upoważnioną do wydawania takich informacji przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z wydrukiem WIZUALIZACJI DOKUMENTU ELEKTRONICZNEGO „Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego”. Sam ww. wydruk nie stanowi dokumentu (por. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web), a jedynie załącznik do nośnika pamięci.
- OŚWIADCZENIE KANDYDATA (1) o korzystaniu przez niego w pełni z praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych – podpisane własnoręcznie przez kandydata (art. 65 pkt 2 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze).
- OŚWIADCZENIE KANDYDATA (2), iż przeciwko jego osobie nie toczyło i nie toczy się żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne, podpisane własnoręcznie przez kandydata (art. 65 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze).
- Wniosek o wyrobienie legitymacji aplikanta adwokackiego wraz ze zdjęciem. We wniosku należy jedynie wpisać imię/imiona i nazwisko (drukowanymi literami), datę urodzenia oraz złożyć stosowny podpis. Pozostałe dane wypełnia administracja Biura ORA w Warszawie.
Pierwsza legitymacja jest bezpłatna.
Załączniki:
Oświadczenie o braku postępowań karnych (i dyscyplinarnych)
Oświadczenie-o-posiadaniu-praw-publicznych