Budowa trzeciej kładki w Krakowie rozpoczęła się latem 2024 r. Pierwszym zadaniem było wwiercenie w grunt pali wielkośrednicowych na obu przyczółkach. Po ich wykonaniu przeprowadzono próbne obciążenia. W kolejnym kroku powstały fundamenty pod podpory obiektu.
Aktualnie na placu budowy trwa realizacja specjalistycznych kotew liniowych. Dzięki nim fundamenty zostaną doprężone do gruntu. Zapewni to odpowiednią pracę całej konstrukcji. Do końca roku powstaną jeszcze żelbetowe korpusy podpór po stronie Kazimierza i Ludwinowa.
Długość kładki nad Wisłą wyniesie 130 m, a jej szerokość 14 m. Przeprawa połączy Bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Przeprawa będzie złożona z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego – informuje Zakład Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Zadanie o wartości 114 mln zł realizuje firma Primost Południe. 65 mln zł to kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Przeczytaj także: Zakopianka. W Mogilanach otwarto istotną kładkę dla pieszych