Na placu budowy kładki od strony Bulwaru Inflanckiego zamontowano specjalistyczny żuraw. Konstrukcja jest przeznaczona do podnoszenia segmentów pomostu kładki. Będą one dostarczane barkami z placu przeładunkowego na Zabłociu. Operacja montażu tych elementów rozpocznie się po majówce. W tym roku ma dojść do połączenia obu brzegów Wisły.

Kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz–Ludwinów osiągnie 130 m długości, a jej szerokość wyniesie około 14 m. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Na obiekt złożą się trzy połączone konstrukcje utworzone przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowy pomost widokowy.

Wartość inwestycji wynosi 114 mln zł, wsparcie finansowe w kwocie 65 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Kładka ma zostać otwarta w połowie 2026 r. Wykonawcą jest firma Primost Południe, a inwestorem Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Przeczytaj także: Estakady, wiadukty i 1,2 mld zł. Tak rośnie odcinek S19

6 miesięcy temu
![ZUS na łopatkach z przeliczaniem emerytur [wyrok TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20 [Wyszukiwarka wyroków]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZ/m9yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4Mj/g1MDAwL3BhcmFncmFmLTM4Mjg/1MTAzLmpwZyIsInciOjEyMDB9.webp)



