NIK inauguruje projekt bliźniaczy w Bangladeszu

12 godzin temu

11 grudnia 2025 r. w Dhace odbędzie się konferencja inaugurująca rozpoczęcie wdrażania projektu współpracy bliźniaczej pt. „Partnerstwo strategiczne Biura Kontrolera i Audytora Generalnego Bangladeszu z najwyższym organem kontroli w Unii Europejskiej na rzecz Biura Kontrolera i Audytora Generalnego w Bangladeszu”.

Wydarzenie zgromadzi około 80 przedstawicieli administracji rządowej, misji dyplomatycznych oraz innych istotnych organizacji działających na terenie Bangladeszu.

Gościem głównym konferencji będzie Kontroler i Audytor Generalny Bangladeszu Md Nurul Islam, natomiast gośćmi specjalnymi będą: Ambasador UE w Bangladeszu Michael Miller, Ambasador RP w Indiach Piotr Antonii Świtalski, Wiceprezes NIK Jacek Kozłowski oraz Sekretarz Ministerstwa Finansów Bangladeszu Dr. Md Khairuzzaman Mozumder.

Celem projektu jest poprawa nadzoru Biura Kontrolera i Audytora Generalnego (OCAG) nad wpływami i wydatkami publicznymi w Bangladeszu. Przełoży się to na lepsze zarządzanie finansami publicznymi oraz skuteczniejszą walkę z korupcją i oszustwami, a także poprawi wydajność gromadzenia, alokacji i wykorzystania zasobów publicznych. Budżet ww. projektu wynosi 2 miliony euro a czas jego realizacji to 39 miesięcy.

Projekt obejmie trzy komponenty merytoryczne dotyczące poprawy zdolności OCAG w realizacji: [1] audytu finansowego – zinstytucjonalizowanie audytu finansowego sprawozdań budżetowych rządu centralnego, instytucjonalizacja audytu finansowego sprawozdań finansowych ustawowych organów publicznych, integracja audytu finansowego z Audit Management & Monitoring System 2.0; [2] audytu wykonania zadań – dalsza instytucjonalizacja kontroli wykonania zadań, integracja kontroli wykonania zadań z AMMS 2.0.; [3] audytu IT – opracowanie strategii audytów IT, przeprowadzenie audytów IT (audyty modelowe).

Udział w projekcie stanowi istotny krok w umacnianiu pozycji Najwyższej Izby Kontroli jako doświadczonego i wiarygodnego partnera w międzynarodowych inicjatywach rozwojowych.

-->
Idź do oryginalnego materiału