Nintendo usuwa emulator Ryujinx, filmy z YouTube pokazujące, jak emulacja zdobywa uderzenia

cyberfeed.pl 1 tydzień temu



W tym tygodniu Nintendo zasłużyło na swoją sporną reputację, wraz z pojawieniem się doniesień prasowych o wydaniu przez giganta gier ogromnej fali ostrzeżeń o naruszeniu praw autorskich do wszystkich filmów w serwisie YouTube zawierających materiał filmowy przedstawiający emulację. Poza tym wygląda na to, iż Nintendo mogło rzucić ostre słowa na głównego twórcę popularnego emulatora Switcha o otwartym kodzie źródłowym.

Zgodnie z dzisiejszą zapowiedzią emulator Switcha o otwartym kodzie źródłowym, Ryujinx, nie jest już dostępny do pobrania z repozytorium GitHub. Jeden z bardziej aktywnych twórców projektu potwierdził w wiadomości na oficjalnym Discordzie, iż Nintendo skontaktowało się z głównym deweloperem, posługującym się pseudonimem gdkchan, z „ofertą”, chociaż biorąc pod uwagę wynik interakcji, prawdopodobnie była to mniej ofertę, a bardziej zagrożenie. Krótko wcześniej Retro Game Corps, popularny twórca treści w społeczności emulatorów Nintendo, zamieścił na X informację, iż jego kanał YouTube otrzymał wiele ostrzeżeń za naruszenie praw autorskich, co wymagało od niego zaprzestania pokazywania emulacji gier na ekranie.

Ryujinx był wieloplatformowym emulatorem Switcha o otwartym kodzie źródłowym, napisanym w języku C# i rozwijanym od 2017 r. W czasie, gdy Ryujinx był aktywnym emulatorem, twórcom i współpracownikom Ryujinx udało się zweryfikować około 3400 gier Switch jako grywalnych i przeportować je emulator dla systemów Windows 10, Windows 11, macOS i Linux. Projektowi udało się także zdobyć dość pokaźną liczbę obserwujących – prawie 15 000 gwiazd na GitHubie i ponad 500 obserwujących na Patreonie. W chwili pisania tego tekstu strona pobierania emulatora przez cały czas działała, ale faktyczna zawartość strony została usunięta i zastąpiona białą spacją. Wiadomość opublikowana na serwerze Ryujinx Discord brzmi:

Wczoraj Nintendo skontaktowało się z gdkchanem i zaproponowało zaprzestanie pracy nad projektem, usunięcie organizacji i wszystkich powiązanych aktywów, nad którymi ma kontrolę. W oczekiwaniu na potwierdzenie, czy przyjmie tę umowę, organizacja została usunięta, więc myślę, iż można śmiało powiedzieć, jaki będzie wynik.

Każdy, kto regularnie śledzi wiadomości ze gier, wie, iż nie jest to pierwszy raz, kiedy Nintendo zajęło tak twarde stanowisko wobec twórców emulacji i treści, zwłaszcza tych pokazujących gry Nintendo w swoich filmach. Chociaż strumieniowe przesyłanie gier to szara strefa, zwykle jest ona pomijana przez właścicieli praw autorskich, ponieważ większość wydawców gier zdaje sobie sprawę, iż udostępnianie ich gry w strumieniu na YouTube lub Twitchu powinno ogólnie mieć pozytywny wpływ na popularność gry.



Source link

Idź do oryginalnego materiału