PKO BP wprowadza usługę społecznościowej wymiany walut w aplikacji IKO

2 tygodni temu

Bank PKO BP, jeden z największych banków w Polsce, wprowadza nową usługę wymiany walut, która od 2 września dostępna jest w aplikacji mobilnej IKO. Tym razem chodzi o coś więcej niż tradycyjne kantory online. Klienci banku będą mogli skorzystać z funkcji społecznościowej wymiany walut.

Dzięki temu użytkownicy mogą nie tylko kupować i sprzedawać waluty bezpośrednio od innych klientów banku, ale także samodzielnie ustalać kurs wymiany.

Jak działa kantor w PKO BP?

Zmieniające się trendy na rynku finansowym, a także rosnąca popularność usług bankowych online, wpłynęły na sposób, w jaki użytkownicy dokonują wymiany walut. W przeszłości zakup obcej waluty wymagał wizyty w kantorze stacjonarnym lub korzystania z drogich ofert banków. Dziś wszystko to odbywa się dzięki kilku kliknięć na ekranie telefonu. Banki takie jak Revolut czy Bank Millennium już od pewnego czasu oferują możliwość wymiany walut, a teraz dołącza do nich PKO BP z nową propozycją.

W ramach usługi dostępnej w aplikacji mobilnej IKO klienci PKO BP mogą już teraz kupować i sprzedawać aż dziewięć walut. Są to między innymi euro, dolary amerykańskie, funty brytyjskie, franki szwajcarskie oraz korony szwedzkie, norweskie i czeskie. Teraz oferta banku została wzbogacona o nową opcję – społecznościową wymianę walut.

Na czym polega społecznościowa wymiana walut w PKO BP?

Społecznościowa wymiana walut to funkcja, która daje możliwość klientom banku samodzielne ustalanie kursu wymiany walut. Osoba chcąca sprzedać walutę, może wystawić ofertę z określoną przez siebie ceną. Bank PKO BP pełni tu rolę pośrednika, dopasowując oferty sprzedaży i kupna. Dodatkowo zapewnia pełne bezpieczeństwo transakcji. Co ważne, dane osobowe klientów pozostają chronione, a sam proces jest całkowicie zautomatyzowany.

Na ten moment klienci mogą wymieniać cztery najpopularniejsze waluty: euro, dolary amerykańskie, funty brytyjskie oraz franki szwajcarskie. Instytucja finansowa przewiduje jednak możliwość rozszerzenia oferty w przyszłości, w zależności od zapotrzebowania klientów.

Społecznościowa wymiana walut / Źródło: PKO BP

Aby skorzystać z nowej funkcji społecznościowej wymiany walut, wystarczy posiadać aplikację mobilną IKO, która jest dostępna dla użytkowników PKO BP. Klient po zalogowaniu się do aplikacji może wybrać opcję „Kantor” i zdecydować, czy chce skorzystać z tradycyjnej wymiany walut, czy z nowej, społecznościowej wersji. To rozwiązanie jest również dostępne dla osób, które nie posiadają konta oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) w banku, co dodatkowo zwiększa dostępność usługi.

Bezpieczeństwo transakcji i prowizje

Dzięki zaawansowanym mechanizmom bezpieczeństwa stosowanym przez PKO BP, użytkownicy mogą być pewni, iż ich transakcje są odpowiednio zabezpieczone. Bank nie tylko nadzoruje cały proces wymiany, ale także zapewnia, iż pieniądze trafiają do adekwatnego odbiorcy, a wszystkie operacje są rozliczane zgodnie z przyjętymi standardami.

Użytkownicy IKO mogą wystawić ofertę na określoną ilość waluty, która może zostać sprzedana w całości lub w częściach. Przykładowo, jeżeli użytkownik ma do sprzedania 100 euro, może zdecydować, iż sprzeda je w trzech częściach, np. po 50, 40 i 10 euro. Warto jednak pamiętać, iż w przypadku skorzystania z tej usługi przewidziane jest pobieranie prowizji. Choć na początku mogą pojawić się promocje lub okresowe zwolnienia z opłat, w celu zachęcenia klientów do przetestowania nowej funkcji.

Źródło: Bank PKO BP

Klienci popularnego banku z nową opcją weryfikacji pracowników
bankowośćfinansePKO BP
Idź do oryginalnego materiału