Podpisano porozumienie dot. rozwoju Portu Morskiego Grupy Azoty w Policach

15 godzin temu

Zagospodarowanie terenów portowych oraz stworzenie wspólnej oferty inwestycyjnej to główne założenia porozumienia podpisanego w poniedziałek przez Grupę Azoty Police oraz samorządowców z regionu. Dotyczy ono obszaru o powierzchni ponad 460 hektarów.

Porozumienia w sprawie współdziałania dla rozwoju obszaru Portu Morskiego w Policach podpisało w poniedziałek w Policach pięcioro sygnatariuszy. To Grupa Azoty Police, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Starostwo Powiatowe w Policach, Urząd Miejski w Policach oraz Zarząd Morskiego Portu Police.

„Ten region bardzo długo był niedoceniony przez innych pracodawców. Bardzo mało firm, przede wszystkim przemysłowych, lokowało się w rejonie Polic. Poza Grupą Azoty tych inwestorów tzw. przemysłowych, chemicznych, paliwowych itp. nie było tutaj wielu” – powiedział w poniedziałek podczas konferencji prasowej prezes zarządu Grupy Azoty Police Andrzej Dawidowski.

„Postanowiliśmy jakiś czas temu przy współpracy z przedstawicielami czy to samorządów, czy urzędów zmienić to postrzeganie Polic. Zmienić model współpracy w jakim się znajdujemy i w jaki sposób chcemy przyciągać inwestorów do tych rejonów. Przede wszystkim też po to, żeby tworzyć miejsca pracy i rozwijać ten obszar jako obszar typowo produkcji chemicznej, przemysłowej czy logistycznej” – dodał.

Tereny objęte porozumieniem zajmują ponad 300 działek o łącznym obszarze ponad 460 hektarów. Efektem podpisanego Porozumienia ma być wzrost potencjału gospodarczego i atrakcyjności terenów inwestycyjnych Gminy Police, jako miejsca przyjaznego inwestorom oraz zwiększenie konkurencyjności na regionalnym rynku pracy.

„To będzie park logistyczno-przemysłowy, z gigantycznym potencjałem, z nową bocznicą kolejową, z dobrym spięciem infrastrukturalnym. Z nadzieją patrzymy na rozstrzygnięcie przetargu na Zachodnią Obwodnicę Szczecina, która jeszcze lepiej skomunikuje to miejsce jeżeli chodzi o ruch kołowy” – przekazał marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. „Będziemy mieli wokół Szczecina na pewno takie unikatowe miejsce dynamicznego rozwoju gospodarczego” – dodał.

Podejmowane działania mają na celu zwiększenie przychodów, wynikające z obsługi przeładunków portowych, dzierżaw, usług portowych oraz wzrostu opłat lokalnych. Rozwój terenów portowych pozwoli na ulokowanie podmiotów branży chemicznej, paliwowej, konstrukcji stalowych, offshore, OZE czy logistycznych, co powinno się przełożyć na nowe miejsca pracy.

„Dążymy wspólnie do tego, aby wzmocnić potencjał inwestycyjny tego regionu. Celem tego porozumienia jest kooperacja na poziomie roboczym, w celu wzmocnienia atrakcyjności inwestycyjnej. Efekty będą niedługo widoczne” – powiedział wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Police Radosław Maćkowiak.

Poza zapowiedziami inwestycji prowadzonych bezpośrednio w porcie, w grudniu 2024 roku ogłoszono przetargi na budowę Zachodniego Obejścia Szczecina, która znacząco usprawni transport. Uzupełnienie tego projektu o budowę Kolejowej Obwodnicy Szczecina, za czym postuluje policka Spółka Grupy, pozwoliłoby na wyprowadzenie transportu materiałów niebezpiecznych poza obszary miejskie Polic i Szczecina.

Fot. Grupa Azoty Zakłady Chemiczne w Policach

Idź do oryginalnego materiału