Popularny w Polsce gigant fast fashion podpisuje zielone porozumienie Lufthansą Cargo

ewp.pl 3 godzin temu

Konkretne działania w obszarze zrównoważonego transportu

19 sierpnia 2025 r. Shein i Lufthansa Cargo podpisały porozumienie, które zobowiązuje obie strony do finalizacji konkretnych działań w ciągu sześciu miesięcy. Głównym celem jest wdrożenie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w dostawach Shein oraz uzyskanie certyfikatów „Proof of Sustainability”, potwierdzających redukcję emisji w porównaniu z tradycyjnym paliwem lotniczym. To istotny ruch. Zarówno dla wizerunku spółki, jak i dla branży logistycznej e‑commerce.

Według Shein, SAF to element szerszej strategii obejmującej optymalizację logistyki, poprawę efektywności floty i analizę innych niskoemisyjnych rozwiązań. Lufthansa Cargo podkreśla z kolei operacyjną doskonałość i odpowiedzialność wdrożenia zrównoważonych rozwiązań w łańcuchu dostaw.

Moment podpisania porozumienia. Od lewej: Elodie Berthonneau, Ethan Shen, Ashwin Bhat, Alex Chen

Znaczenie dla właścicieli e-sklepów i praktyków e-commerce

Dla firm e‑commerce współpracujących z platformami takimi jak Shein lub dysponujących międzynarodową logistyką to istotny sygnał zmian w standardach dostaw. SAF może stać się konkurencyjną przewagą. Rosnąca świadomość ekologiczna klientów sprawia, iż transparentność emisji i zrównoważona logistyka to wartości, które mogą przekładać się na wizerunek i sprzedaż.

W kontekście kosztów wdrożenie SAF może być wyzwaniem. Wcześniejsze projekty Lufthansa zakończyły się zaniechaniem ze względu na wysokie koszty, mimo udziału markowych sponsorów, informuje Cargoforwarder. Jednak fakt, iż Shein i Lufthansa rozpoczynają pilotaż przy współpracy strategicznej, otwiera drogę do realnego testowania i ewentualnej skali wdrożenia cyfrowej logistyki zrównoważonej. Może to zainspirować przedsiębiorców do własnych inicjatyw.

Temu rośnie na kolejnym europejskim rynku. Popularnością dogania Zarę

Szerszy kontekst biznesowych ruchów Shein

Równolegle do działań w obszarze logistyki, Shein stoi w centrum geopolitycznych wyzwań. Spółka rozważa przeniesienie siedziby z Singapuru z powrotem do Chin, aby przyspieszyć planowany debiut giełdowy w Hongkongu. Przyczyną są utrudnienia w zatwierdzeniu IPO w Londynie i Nowym Jorku, głównie z powodu wymagań regulatora chińskiego (CSRC) oraz rosnących napięć politycznych.

Zauważmy, iż wartość Shein spadła z ok. 100 mld USD w 2022 r. do ok. 30 mld USD obecnie. I to mimo silnego wzrostu sprzedaży, między innymi w Wielkiej Brytanii, gdzie przychody przekroczyły 2,6 mld USD, a zysk przed opodatkowaniem wzrósł niemal o 60  proc. do 51 mln USD. To świadczy o skali działalności, ale także o presji, jaką firma odczuwa z tytułu reputacji i uwarunkowań zewnętrznych.

Kluczowe refleksje dla e-commerce

  1. Zielona logistyka może stać się standardem. Partnerstwo Shein–Lufthansa to przykład realnego testu SAF jako elementu e-commerce.

  2. Transparentność emisji przyciąga klientów. Certyfikaty „Proof of Sustainability” mogą stać się nowym wymaganiem w branży.

  3. Koszty i skala decydują o wdrożeniu. Wcześniejsze projekty SAF były porzucane z powodu kosztów, co pokazuje, iż tylko duże firmy mogą dziś testować rozwiązania.

  4. Geopolityka wpływa na strategię biznesową. Ruch IPO i struktura korporacyjna Shein pokazują, jak ważne jest dostosowanie do regulacji rynków.

  5. Warto obserwować rozwój inicjatywy. Sukces projektu może otworzyć drogę do szerszego zastosowania SAF w e-commerce, także dla mniejszych graczy.


Chcesz, by Twój sklep internetowy zarabiał więcej? Pobierz teraz bezpłatny e-book „Dochodowy e-commerce 2025”. To aż 270 stron wskazówek od praktyków e-handlu.


Idź do oryginalnego materiału