Powiadomienia push – co to jest?

verseo.pl 2 miesięcy temu

Spis treści

Czytasz teraz:

Powiadomienia push – co to jest?

  • Powiadomienia push – co to?
  • Powiadomienie push – z jakich elementów się składa?
  • Powiadomienia push – jak trafiają do użytkownika?
  • Wiadomości push – wszechstronność zastosowania to podstawa!
  • Powiadomienia push – zalety i wady
  • Jak włączyć powiadomienia push?

Zamknij

Przekazy reklamowe i marketingowe docierają do użytkowników z różnych stron. Wiele osób nie wie, jak selekcjonować docierające do nich informacje. Z tego powodu po jakimś czasie przestaje zwracać na nie uwagę. Jak w takiej sytuacji zainteresować ich treściami promocyjnymi? Idealnym rozwiązaniem są powiadomienia push. To praktyczne narzędzie, które pełni bardzo istotną funkcję w komunikacji online. Dowiedz się, co to są powiadomienia push oraz do czego się je wykorzystuje.

Powiadomienia push – co to?

Powiadomienie push to krótka wiadomość przesyłana na tablety, telefony i inne urządzenia mobilne przez strony internetowe lub aplikacje mobilne. Takie informacje pojawiają się zwykle w prawym dolnym rogu ekranu i mogą zawierać tekst, obraz bądź dźwięk (czasem mieszczą w sobie wszystkie trzy wymienione elementy). Wiadomości push często są zwane też komunikatami lub przesyłkami push. Mają za zadanie zainteresować odbiorcę danym przekazem. Nie wymagają jednak od niego podejmowania żadnych interakcji. Należą one bowiem do form komunikacji jednostronnej.

Cechą charakterystyczną powiadomień push jest to, iż są to bardzo krótkie komunikaty, które wyświetlają się na ekranie bez jakiegokolwiek udziału ze strony odbiorcy. Adresat musi jednak zgodzić się na ich otrzymywanie, ustawiając w aplikacji odpowiednią opcję. Powiadomienia push są zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie przyciągnąć uwagę czytelnika i zachęcić go do przeczytania danej notki. Zamieszczona na nich grafika na ogół jest na tyle ciekawa, iż gwałtownie zapada w pamięć osoby, która ją zobaczyła. Wiadomości push znakomicie wpływają na pozycjonowanie stron w Google.

Powiadomienie push – z jakich elementów się składa?

W skład wiadomości push wchodzą kolejno:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • tytuł – musi być krótki i atrakcyjny w odbiorze; od tego elementu zależy bowiem, czy odbiorca zdecyduje się kliknąć powiadomienie push;
  • zwięzła i łatwo przyswajalna treść – w komunikatach push nie ma miejsca na zamieszczanie długich tekstów; przy ich tworzeniu należy skupić się na najważniejszych informacjach;
  • ikona – logo wskazujące na markę nadawcy komunikatu;
  • obrazy i dźwięki – nieobowiązkowe elementy, które służą uatrakcyjnieniu treści przekazu;
  • CTA (Call to Action) – wyraźne zachęcenie adresata do podjęcia określonej akcji (np zakupu danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi).

Wiadomości push mają zazwyczaj spersonalizowany charakter. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, iż niesiony przez nie przekaz reklamowy okaże się skuteczny.

Powiadomienia push – jak trafiają do użytkownika?

Cały proces przekazywania powiadomień push przebiega na kilku etapach. Najpierw użytkownik musi dokonać subskrypcji, czyli wyrazić zgodę na otrzymywanie omawianych notyfikacji. Później następuje regularna wysyłka wiadomości do użytkownika. Są one przekazywane przez serwer aplikacji albo witrynę internetową.

W dalszej kolejności użytkownik może zdecydować, czy chce otworzyć dane powiadomienie, czy je zignorować. jeżeli wybierze to pierwsze wyjście, kolejnym krokiem może być (choć wcale nie musi) podjęcie określonego działania (np. nawiązanie kontaktu z daną firmą, zakup jakiegoś produktu itp.)

Wiadomości push – wszechstronność zastosowania to podstawa!

Wiesz już, czym są powiadomienia push i jak się zachowywać w przypadku ich otrzymania. Warto jednak dowiedzieć się więcej na temat możliwości ich wykorzystania w marketingu. Wiadomości push w tym sektorze znajdują powszechne zastosowanie. Mogą one na przykład informować użytkowników o aktualizacjach konkretnych produktów i usług. Sprawdzają się też jako treści promujące limitowane kolekcje określonych produktów czy też promocje i rabaty cenowe. Część powiadomień push to zaproszenia do uczestnictwa w różnego rodzaju spotkaniach i webinarach. Wysyłanie takich notek realnie zwiększa prawdopodobieństwo wzięcia udziału przez odbiorcę w danym wydarzeniu.

Powiadomienie push może też być wysyłane do czytelników blogów. Takie komunikaty informują adresatów np. o pojawieniu się nowego wpisu albo ogłoszonej przez osobę prowadzącą blog konkretnej akcji. Z możliwością pojawienia się powiadomienia push na ekranie urządzenia musisz liczyć się także wtedy, gdy zrezygnowałeś z finalizacji transakcji w sklepie internetowym po uprzednim wypełnieniu wirtualnego koszyka produktami. Wysłana wiadomość ma Cię zachęcić do dokończenia zakupu.

Komunikaty push są przesyłane też na portalach społecznościowych (np. na Facebooku). Co to są powiadomienia push na FB? To specjalne notki o tym, co działo się na Facebooku w trakcie nieobecności użytkownika. Pozwalają one internaucie być na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

Powiadomienia push – zalety i wady

Mając świadomość, co to jest powiadomienie push, musisz wiedzieć, iż jest to chętnie wybierany przez autorów przekazów reklamowych sposób komunikacji z potencjalnymi klientami. Taka forma nawiązywania relacji z konsumentami nie zawsze jednak przynosi oczekiwane efekty. W niniejszej tabeli znajduje się zestawienie zalet i wad wiadomości push.

Tabela: Zalety i wady powiadomień push

ZaletyWady
wysoka skuteczność (zwłaszcza w porównaniu do wiadomości e-mailowych czy SMS)ograniczona dostępność – powiadomienia mogą otrzymywać tylko osoby, które zainstalowały specjalną aplikację i wyraziły zgodę na otrzymywanie tego typu wiadomości
personalizacja komunikatu, czyli dopasowanie jego treści do potrzeb odbiorcypotencjalne zakłócenia – niektóre powiadomienia mogą zostać uznane przez użytkowników za nieistotne
udostępnienie możliwości przekazywania użytkownikom szybkiego dostępu do najważniejszych informacji
stała interakcja z użytkownikami
podtrzymywanie zaangażowania użytkowników (np. poprzez wysyłanie im powiadomień przypominających o różnych wydarzeniach czy aktualizacjach)

Jak widać, powiadomienia push mają więcej zalet niż wad, są więc chętnie wybieranym kanałem reklamowym przez wielu specjalistów od marketingu internetowego.

Jak włączyć powiadomienia push?

Do otrzymywania powiadomień push konieczna jest zgoda użytkownika. Zwykle wyraża się ją przy instalowaniu konkretnej aplikacji na danym urządzeniu. Istnieje także możliwość włączenia komunikatów push na późniejszym etapie korzystania z określonej aplikacji. W tym celu trzeba wejść w opcję Ustawienia i postępować według kolejnych poleceń wyświetlanych na ekranie komputera lub telefonu. Dokładny sposób postępowania w każdym przypadku jest uzależniony od danej aplikacji lub rodzaju przeglądarki internetowej, z której korzysta użytkownik. Podobna zasada obowiązuje również przy wyłączaniu wiadomości push.

Korzystanie z powiadomień push pozwala użytkownikowi być na bieżąco z istotnymi informacjami i aktualnościami. Otrzymuje się je w wygodny sposób, a ich odczytanie zajmuje kilka sekund. Ponadto użytkownik sam decyduje, które strony i aplikacje mobilne mogą mu wysyłać takie komunikaty. Z punktu widzenia odbiorcy oznacza to możliwość przeprowadzenia dokładnej selekcji i wyboru tylko tych nadawców, których wiadomości faktycznie są dla niego interesujące.

Idź do oryginalnego materiału