Promocje pod lupą UOKiK – jak prawidłowo oznaczać obniżki świąteczne

1 dzień temu
Zdjęcie: UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach cen towarów są prawdziwe, lecz także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. / Shutterstock


Rekordowa kara w wysokości blisko 105 mln zł nałożona na Biedronkę w ubiegłym tygodniu przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów świadczy o tym, iż sposób komunikowania promocji to dziś jeden z najbardziej kontrolowanych obszarów rynku. UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach są prawdziwe, ale także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. A ponieważ w tej chwili trwa sezon świątecznych akcji promocyjnych, to właśnie teraz przedsiębiorcy muszą szczególnie uważać na sposób prezentowania obniżek, aby nie narazić się na zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd.
Idź do oryginalnego materiału