Q&A: Prawo w e-commerce w 2025 roku

ewp.pl 1 miesiąc temu

Pytania, na które odpowiemy podczas sesji z ekspertem

  1. Na jakie najważniejsze kwestie prawne w e-sklepie zwrócić uwagę, poza regulaminem i polityką prywatności?
  2. Jakie są najczęstsze błędy prawne w sklepach, i jak je wyeliminować?
  3. Jakie kwestie obowiązkowo opisać w regulaminie sklepu, a które lepiej pominąć?
  4. Czy treść e-maili transakcyjnych (np. z potwierdzeniem zamówienia) może przysporzyć Ci kłopotów prawnych?
  5. Co możesz zrobić (a czego nie możesz), jeżeli klient nie odebrał przesyłki z zamówieniem?
  6. Jak postępować, gdy klient prosi o anulowanie zamówienia już po wysłaniu go przez Ciebie?
  7. Czy klient może zwrócić e-book albo kurs online w ciągu 14 dni od zakupu, tak samo jak produkt fizyczny?
  8. Czy klient może zwrócić towar uszkodzony lub noszący ślady użytkowania?
  9. Czy klient może składać reklamacje w nieskończoność?
  10. Co zrobić, jeżeli działasz tylko na terenie Polski, a klient chce złożyć zamówienie z dostawą za granicę?
  11. Jak powinny zmienić się Twoje karty produktowe w 2025 r. w związku z GPSR?
  12. Jakie są najczęstsze błędy w podawaniu ceny tzw. omnibusowej (najniższej ceny z okresu 30 dni) i jak je wyeliminować?
  13. Dlaczego kod koszykowy nie jest antidotum na dyrektywę Omnibus?
  14. O co warto zadbać, jeżeli publikujesz u siebie opinie klientów o Twoich produktach?
  15. Jak prawidłowo zbierać zapisy na newsletter i powiadomienia SMS w 2025 r.?
  16. Na co uważać, jeżeli proponujesz odbiorcom tzw. lead magnet (prezent za zapis do newslettera)?
  17. Czy „cold calling” i „cold mailing” są jeszcze możliwe w 2025 r.?
  18. Przykłady technik sprzedażowych oraz „call to action”, które mogą być uznane przez UOKiK za niedozwolone?
  19. Czy tzw. odzyskiwanie koszyków jest legalne?
  20. Na co koniecznie zwrócić uwagę w komunikacji z influencerem, który ma reklamować Twoje produkty?

Materiały dodatkowe:

Idź do oryginalnego materiału