DR JUSTYNA BEATA ZAKRZEWSKA, PREZES ZARZĄDU BIURA RACHUNKOWEGO ACCOUNT, PODPOWIADA, JAK NA KONKURENCYJNYM RYNKU USŁUG DORADCZYCH ZDOBYWAĆ ZAUFANIE KLIENTÓW I BUDOWAĆ DŁUGOTRWAŁE PARTNERSTWA.
BWL: W jaki sposób biuro rachunkowe Account Sp. z o.o. wyróżnia się na rynku usług księgowych i doradczych?
JBZ: Działamy na rynku od 2006 roku. Przewagę konkurencyjną budujemy dzięki połączeniu profesjonalizmu, aktualnej wiedzy i szerokiego doświadczenia w obsłudze złożonych procesów gospodarczych. Nasze indywidualne, a zarazem holistyczne podejście do klienta oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań pozwala na kompleksową obsługę firm różnej wielkości i z różnych branż, zarówno kra jowych, jak i zagranicznych.
BWL: Jakie znaczenie ma dla Pani inwestowanie w kwalifikacje pracowników?
JBZ: Inwestowanie w kwalifikacje i doświadczenie zespołu jest priorytetem. Kapitał ludzki to najcenniejszy zasób każdej firmy, to zbiór wiedzy, umiejętności, doświadczeń i motywacji, które bezpośrednio wpływają na produktywność, innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Pracownicy – z ich zdrowiem, zdolnościami i zaangażowaniem – tworzą wartość firmy, a efektywne zarządzanie tym kapitałem opiera się na inwestowaniu w jego rozwój.
BWL: Jakie zmiany w przepisach podatkowych i gospodarczych były największym wyzwaniem dla Państwa biura i klientów?
JBZ: Największym wyzwaniem są zmiany wymagające systemowych reorganizacji, na przykład wprowadzenie plików JPK i e-sprawozdań finansowych czy też niedługo obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF). Globalizacja regulacji, częste zmiany prawa podatkowego oraz postępująca digitalizacja rozliczeń skłaniają przedsiębiorstwa, a także nas samych, do przeorganizowania procesów, co często wymaga istotnych nakładów finansowych.
BWL: Jak Pani ocenia rozwój technologii w księgowości i jak wpływa on na codzienną pracę biura rachunkowego?
JBZ: Automatyzacja rutynowych zadań – takich jak cyfryzacja dokumentów, digitalizacja i automatyzacja tworzenia dokumentów księgowych czy analiza danych finansowych – pozwala nam skupić się na bardziej strategicznych aspektach doradztwa. AI wspiera nas w zapewnieniu większej dokładności i efektywności, co przekłada się na szybsze i bardziej dopasowane do potrzeb klienta usługi. najważniejsze jednak pozostaje ludzkie doświadczenie i wiedza, które są niezbędne do interpretacji i zastosowania wyników dostarczanych przez technologie.
BWL: Jakie jest Pani podejście do zarządzania relacjami z klientami i budowania długoterminowych partnerstw?
JBZ: Ta sfera opiera się na kilku kluczowych filarach. Pierwszym z nich jest zaufanie. Dążymy do tego, aby każdy klient czuł, iż może zawsze na nas polegać, niezależnie od złożoności problemu czy zmieniających się okoliczności. Drugą kwestią jest zrozumienie indywidualnych potrzeb i celów klienta, które pozwala nam nie tylko rozwiązywać bieżące problemy, ale także wspierać długoterminowy rozwój biznesu. Po trzecie istotny jest regularny kontakt i informowanie o ważnych zmianach prawnych, nowych możliwościach czy potencjalnych zagrożeniach – pozwala to naszym klientom na szybką reakcję i podejmowanie świadomych decyzji. Czwartym filarem jest elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb i warunków rynkowych. Wierzę również, iż długoterminowe relacje biznesowe są oparte na wzajemnym szacunku i wspólnym rozwoju. Dzięki takiemu podejściu możemy wspólnie pokonywać wyzwania i korzystać z nadarzających się możliwości, co prowadzi do obustronnych korzyści i trwałej współpracy.