Van Oord zakończył budowę nabrzeża FSRU w Wilhelmshaven w Niemczech dla swojego klienta Deutsche Energy Terminal (DET). Projekt był zarządzany przez FSRU Wilhelmshaven GmbH, spółkę joint venture ENGIE i TES. Wykorzystując swoje doświadczenie w zakresie pogłębiania, tworzenia infrastruktury i wykorzystania energetyki morskiej, tak klient jak i wykonawca mieli opracować zintegrowane rozwiązanie dostosowane do potrzeb projektu.
Sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na energię sprawia, iż najważniejsze znaczenie ma posiadanie obiektów energetycznych, które są zarówno wydajne, jak i bezpieczne. W trakcie tego przedsięwzięcia firma Van Oord była odpowiedzialna za zaopatrzenie i budowę nabrzeża FSRU. W sumie zainstalowała 10 monopali takich jak używa się przy tworzeniu fundamentów w morskich turbinach wiatrowych, dodatkowo zabezpieczonych przed erozją. Aby przyspieszyć prace budowlane, zostały wykorzystane także jako fundamenty, jednakże do powstania nowego nabrzeża o długości 600 metrów. Następnie powstała w ten sposób infrastruktura została wyposażona w platformy, pomosty i inne elementy. Wykorzystywana w tych pracach pogłębiarka ssąco-tłocząca Vox Apolonia została wykorzystana do pogłębienia miejsc cumowniczych i basenu portowego do wymaganej głębokości. Statek ten jest ponadto napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG), mającym stanowić bardziej zrównoważoną alternatywą dla morskiego oleju napędowego (MGO), redukując tym samym emisję szkodliwych substancji do atmosfery i sprzyjając przy tym dekarbonizacji branży morskiej.
- Jesteśmy niezwykle dumni z tego osiągnięcia. Projekt jest doskonałym przykładem pomysłowości Van Oord Marine. Doświadczenie i zaangażowanie naszego zespołu projektowego, w połączeniu z naszym najnowocześniejszym sprzętem, pozwoliły nam opracować niestandardowe zintegrowane rozwiązanie infrastruktury morskiej, które sprostało wyzwaniu naszego klienta i z powodzeniem zbudować to nabrzeże - wskazał Stan Aarts, dyrektor projektu
Van Oord jest zaangażowany w oferowanie bezpiecznych i wydajnych rozwiązań, które mają zapewniać nie tylko bezpieczeństwo pracy, ale też ochronę infrastruktury. Stąd budowa nowej jednostki FSRU oraz infrastruktury do regazyfikacji gazu były priorytetami w staraniach niemieckich władz względem rozwoju przedsięwzięć energetycznych i zapewnieniu dostaw LNG na potrzeby państwa, przemysłu oraz zwykłych obywateli. zapewniają i chronią taką infrastrukturę. Wynikało to z zapisów ustawy o przyspieszeniu technologii związanych z pozyskiwaniem LNG, przyjętą w maju 2022 roku. Ustawa ta miała na celu wypełnienie luki w dostawach i zwiększenie bezpieczeństwa dostaw energii w Niemczech. Wpływ na to miały również czynniki polityczne, w tym trwająca od lutego tego samego roku agresja Rosji na Ukrainę i wynikające z tego sankcje na rosyjskie surowce, w tym energetyczne jak ropa i gaz.