Spis treści
Czytasz teraz:
WhatsApp – co to jest i czy jest popularny?
- WhatsApp – co to jest i jak działa?
- Jak działa WhatsApp w praktyce?
- Podstawowe funkcje aplikacji WhatsApp
- Możliwości aplikacji WhatsApp – co zyskują jej użytkownicy?
- Bezpieczne szyfrowanie w WhatsApp – co to jest?
- Kopia zapasowa WhatsApp – co to jest?
- Jak działa WhatsApp Business?
- Business WhatsApp i jego funkcje
- Skąd wzięła się nazwa WhatsApp?
- SMS a WhatsApp – podobieństwa i różnice
Zamknij
Większości użytkowników telefonów doskonale wie, co to jest WhatsApp i do czego służy ten komunikator. Jest to aplikacja mobilna stworzona przez Meta. WhatsApp zapewnia ochronę każdej wiadomości dzięki szyfrowania Signal – sprawdzi się więc w przypadku międzynarodowych konwersacji czy czatów grupowych.
WhatsApp – co to jest i jak działa?
Aplikacja WhatsApp bezpośrednio łączy się z numerem telefonu, dlatego można jej używać tylko na jednym urządzeniu. Nie jest konieczne również podawanie swoich danych takich jak adres e-mail. Aby sprawdzić, jak działa WhatsApp, należy pobrać go ze sklepu Google lub AppStore, a po zainstalowaniu wprowadzić swój numer telefonu i przejść weryfikację.
Za jego pośrednictwem użytkownicy mogą przesyłać wiadomości tekstowe i głosowe, zdjęcia czy filmy, a także mogą dzwonić i odbierać połączenia. Wystarczy, iż będą podpięci do sieci komórkowej, Wi-Fi lub sieci szerokopasmowej WhatsApp Web. Komunikator jest dostępny w wersjach dla różnych systemów, w tym Android, iOS czy KaiOS i codziennie używają go ponad 2 miliardy ludzi na świecie.
Jak działa WhatsApp w praktyce?
Kiedy wiesz już, co to jest WhatsApp, warto zająć się tym, kiedy i w jakim celu warto z niego korzystać. Jak już wspomnieliśmy, w zależności od potrzeb dzięki użytkownicy komunikatora mogą nie tylko przesyłać wiadomości tekstowe czy głosowe, ale również wykonywać połączenia wideo, co znacznie przyspiesza i ułatwia komunikację. WhatsApp umożliwia również grupowe połączenia i rozmowy tekstowe, co bywa przydatne nie tylko w relacjach towarzyskich, ale także biznesowych.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Podstawowe funkcje aplikacji WhatsApp
Wartą uwagi funkcjonalnością aplikacji jest możliwość ustawiania własnego statusu na koncie WhatsApp. Co to jest i jak to działa? Użytkownicy mogą udostępniać aktualizacje dzięki zdjęć, filmów czy tekstu – te są widoczne dla wszystkich osób dodanych do kontaktów.
Dużym udogodnieniem dla właścicieli firm jest możliwość połączenia firmowego profilu na FB z kontem na WhatsAppie. Taka bezpośrednia komunikacja z klientem wraz ze skuteczną reklamą PPC może wpłynąć pozytywnie na wyniki sprzedaży.
Możliwości aplikacji WhatsApp – co zyskują jej użytkownicy?
Aby w pełni zrozumieć, co to jest WhatsApp i do czego służy ta aplikacja, warto zajrzeć do jej dodatkowych ustawień. W domyślnych danych komunikatora pozostaje zaznaczona opcja automatycznego zapisywania zdjęć i filmów na urządzeniu. jeżeli chcemy ją wyłączyć, musimy to zrobić samodzielnie w ustawieniach.
Podobnie jak wiele innych komunikatorów, WhatsApp udostępnia aplikację systemową na komputer.
Bezpieczne szyfrowanie w WhatsApp – co to jest?
Istotną zaletą WhatsAppa jest pełne szyfrowanie. Oznacza to, iż wszystkie wiadomości, zarówno tekstowe, jak i głosowe, przesyłane za pośrednictwem WhatsApp są w pełni zaszyfrowane, czyli zabezpieczone kodem. Ich treść jest dostępna wyłącznie dla nadawcy i odbiorcy wiadomości, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo w sieci.
Należy pamiętać, iż numer telefonu jest powiązany z indywidualnym kontem na platformie WhatsApp – co to oznacza? Dzięki takiemu powiązaniu tylko właściciel danego numeru ma dostęp do konta i przypisanych do niego kontaktów, a dany numer jest widoczny wyłącznie dla osób, które zapisały go jako kontakt.
Jednak często ten sam numer jest przekazywany przez operatora sieci komórkowej kolejnemu klientowi. Wówczas należy założyć własne konto w aplikacji i w celach bezpieczeństwa zablokować nieznane numery.
Kopia zapasowa WhatsApp – co to jest?
Ze względu na bezpośrednie połączenie konta użytkownika z numerem telefonu musimy pamiętać o kopii zapasowej, którą powinien tworzyć WhatsApp. Co to znaczy? jeżeli zmienimy urządzenie bez kopii zapasowej, stracimy również dostęp do wszystkich konwersacji i multimediów zgromadzonych w WhatsAppie.
Co to jest kopia zapasowa i jak ją włączyć? Tzw. kopia bezpieczeństwa to dane służące do odtworzenia oryginałów w przypadku ich utraty. Zapisanie plików z komunikatora na osobistym Dysku Google pozwoli w przyszłości odzyskać wiadomości tekstowe, zdjęcia i filmy przesyłane w danej konwersacji. Aby włączyć kopię zapasową WhatsApp, wystarczy przejść do ustawień czatów, a następnie wybrać kopię zapasową i kliknąć „Utwórz kopię zapasową”.
Jak działa WhatsApp Business?
Wszyscy użytkownicy poszukujący komunikatora do działań biznesowych powinni się dowiedzieć, co to jest WhatsApp Business. Ta aplikacja pozwala utworzyć konto firmowe przeznaczone dla małych przedsiębiorstw. Oprócz wszystkich funkcji dostępnych na kontach prywatnych istnieje w niej też kilka dodatkowych narzędzi ułatwiających komunikację z klientami posiadającymi wersję Business.
Business WhatsApp i jego funkcje
W tej wersji aplikacji użytkownicy mogą:
- wypisać najważniejsze informacje o firmie,
- skonfigurować powitalne wiadomości,
- tworzyć katalog produktów z funkcjonalnością e-commerce,
- ustawić automatyczne wiadomości,
- prowadzić masowe wysyłki,
- monitorować dane.
Ze względu na zróżnicowane potrzeby oraz oczekiwania firm dostępna jest zarówno bezpłatna wersja WhatsApp Business, jak i wersja płatna z dodatkowymi opcjami ułatwiającymi prowadzenie biznesu.
Skąd wzięła się nazwa WhatsApp?
Być może zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co znaczy „whatsapp”. Nazwa aplikacji pochodzi z języka angielskiego i jest swoistą grą słów – nawiązuje do często używanego pytania „what’s up?”, oznaczającego „co słychać?”. Nazwa wzbudza więc pozytywne skojarzenia, a także jest bezpośrednio związana z docelowym przeznaczeniem aplikacji.
SMS a WhatsApp – podobieństwa i różnice
Zanim nastała era nowoczesnych komunikatorów internetowych, główną formą przesyłania krótkich wiadomości tekstowych były SMS-y – wówczas e-maile, podobnie jak dziś, służyły raczej do przesyłania dłuższych, rozbudowanych komunikatów. Oczywiście mimo upływu lat przez cały czas są one wykorzystywane nie tylko przez osoby prywatne, ale także przez firmy, którym zależy na sprawnym dotarciu do klienta. Zatem jak działa WhatsApp, a jak komunikator SMS? Przyjrzyjmy się głównym różnicom między nimi.
SMS | ||
Podobieństwa | przeznaczone do przesyłania krótkich, zwięzłych komunikatównakaz stosowania się do standardów prywatności,wysoki współczynnik otwarć i dostarczalności | |
Różnice | stworzony z myślą o wiadomościach tekstowych,linki i obrazy przesyłane w formie MMS (o ograniczonej dostępności),koszt wiadomości zgodnie z opłatami obowiązującymi u danego operatora,długie wiadomości tekstowe mogą być konwertowane na MMS-y lub wysyłane jako jedna wiadomość, ale jej koszt będzie odpowiadał kilku osobnym,ograniczone możliwości personalizacji i pomiaru danych,możliwość komunikowania się za ich pomocą bez dostępu do internetu | możliwość przesyłania wysokiej jakości obrazów, animacji, filmów i wiadomości głosowych,maksymalny limit wiadomości to 65 535 znaków,komunikator działa przez internet, dzięki czemu przesyłanie wiadomości nie wiąże się z dodatkowymi kosztami,możliwość tworzenia scenariuszy rozmów,rozbudowane opcje pomiaru danych |
Zastosowanie | wiadomości niewymagające zaangażowania klienta (np. powitanie, informacje o promocjach itp.),wiadomości autoryzacyjne, np. jednorazowe kody,wiadomości bez treści wizualnych,komunikacja z osobami z tego samego kraju,komunikacja z osobami, niekorzystającymi z internetowych komunikatorów | wiadomości wymagające zaangażowania klienta w rozmowę (pytania),udostępnianie treści multimedialnych,pomiar skuteczności,korzystanie z chatbota,komunikacja z klientami z całego świata,komunikacja grupowa (czat grupowy) |