Zmiana organizacji ruchu wodnego w rejonie Szczecina – realizowane są pracę nad pogłębianiem toru wodnego

14 godzin temu

Zgodnie z komunikatem Kapitanatu Portu, na wybranym odcinku Odry Zachodniej oraz w Kanale Grabowskim wprowadzone zostały ograniczenia żeglugi. Decyzja ta wynika z konieczności przeprowadzenia prac podwodnych oraz wystawienia tymczasowego oznakowania nawigacyjnego w pobliżu nabrzeża Zbożowego.

Ograniczenia są spowodowane intensywnymi pracami związanymi z pogłębieniem toru wodnego. Inwestycja ta ma charakter strategiczny dla gospodarki i bezpieczeństwa państwa. Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra jest niezbędna dla rozwoju morskich portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, a tym samym zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym.

Odcinek objęty ograniczeniami:

  1. Odra Zachodnia – od Kapitanatu Portu do trawersu nabrzeża Niemieckiego,
  2. Kanał Grabowski.

Wprowadzone ograniczenia:

  1. Ruch jednokierunkowy dla jednostek o szerokości powyżej 8,00 m.
  2. Przejście jednostek po zachodniej stronie toru żeglugowego (nie dotyczy jednostek wchodzących lub wychodzących do/z Kanału Dębickiego).
  3. Obowiązek zachowania minimalnej prędkości sterownej podczas mijania rejonu prac podwodnych.
  4. Mijanie pław tymczasowych wyłącznie po stronie zachodniej i północnej.
  5. Zakaz przechodzenia pomiędzy oznakowaniem tymczasowym a narożnikiem nabrzeży Zbożowe/Niemieckie.

Kapitanat Portu apeluje do wszystkich jednostek pływających o bezwzględne przestrzeganie wprowadzonych ograniczeń oraz zachowanie szczególnej ostrożności na wskazanym odcinku.

zdjęcie archiwalne Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Idź do oryginalnego materiału