Spis treści
Czytasz teraz:
Jak założyć sklep internetowy? Jaki CMS wybrać?
- Własny sklep internetowy – jak zacząć?
- Określ, jakie produkty chcesz sprzedawać
- Wybierz domenę i hosting
- Zadbaj o certyfikat SSL
- Zaprojektuj sklep online
- Sklep internetowy – jak go założyć? Wybierz odpowiedni CMS!
- Na co zwrócić uwagę, wybierając CMS?
- Łatwość obsługi
- Liczba dostępnych opcji
- Optymalizacja pod SEO
- Cena
- Jak otworzyć sklep internetowy? Poznaj najpopularniejsze systemy zarządzania treścią!
- WordPress
- Joomla!
- Squarespace
- Drupal
- Shopify
- Jak założyć sklep internetowy, który będzie sprzedawał? 5 kluczowych kwestii
- 1. Posegreguj produkty
- 2. Stwórz opisy kategorii i produktów
- 3. Prowadź blog
- 4. Zadbaj o promocję
- Masz problem? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów!
Zamknij
Na zakładanie sklepu internetowego decyduje się coraz więcej osób, które pragną osiągnąć sukces w cyfrowym świecie. Jest to jak najbardziej zrozumiałe – zakupy online cieszą się ogromną popularnością wśród Polaków z każdej grupy wiekowej, a wkroczenie na rynek e-commerce jest stosunkowo proste. W tym poradniku podpowiemy Ci, jak otworzyć swój sklep internetowy, na co zwrócić uwagę podczas wyboru systemu zarządzania treścią i jak skutecznie sprzedawać. Zapraszamy do lektury!
Własny sklep internetowy – jak zacząć?
Jeszcze przed rozpoczęciem zakładania sklepu internetowego warto dokładnie przemyśleć swoją decyzję i zyskać pewność, iż świat e-commerce jest tym, w którym chcesz rozwijać swój biznes. Musisz przede wszystkim mieć choć minimum wiedzy i doświadczenia w danej dziedzinie, ustalić jasno rozrysowany plan działania, a także zdawać sobie sprawę z tego, iż ta branża jest przepełniona konkurencją.
Jesteś pewny swego i wiesz, iż chcesz prowadzić własny sklep internetowy? W takim razie czas zacząć! Jak to zrobić? W tekście poniżej odpowiadamy na to pytanie.
Określ, jakie produkty chcesz sprzedawać
Rodzaj oferowanych produktów, jakie znajdą się w Twoim sklepie online, to klucz do sukcesu. Zastanów się więc, co chcesz sprzedawać, jak Twoje rozwiązania wyróżniają się na tle tych konkurencyjnych i czy jest na nie duży popyt. Na tym etapie zastanów się także, jak szeroki będzie Twój asortyment, z oferty których producentów lub hurtowni skorzystasz i jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na początkowe inwestycje. To wszystko pozwoli Ci rozpocząć działalność, a dokładne analizy umożliwią skuteczność w e-commerce.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Wybierz domenę i hosting
Jak założyć swój sklep internetowy? Przede wszystkim musisz mieć domenę oraz hosting. Ta pierwsza jest indywidualnym adresem Twojego sklepu – zadbaj o to, aby była krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. o ile zamierzasz prowadzić działalność wyłącznie w Polsce, wybierz domenę pl, a o ile za granicą – com.
Hosting to natomiast miejsce na serwerze, w którym znajdzie się Twój sklep. Wybierz taki, który ma odpowiednią ilość miejsca, jest uznawany za niezawodny, zapewnia pełne wsparcie techniczne i – co najważniejsze, zwłaszcza na początku działalności – nie będzie Cię kosztował zbyt wiele.
Zadbaj o certyfikat SSL
Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który zapewnia szyfrowanie danych. Jest on niezbędny w każdym sklepie internetowym, zmniejszając ryzyko kradzieży danych Twoich klientów i zabezpieczając ich podczas dokonywania płatności. Rozpoznasz go po tym, iż w adresie URL strony internetowej zamiast standardowego protokołu http znajduje się https.
Zaprojektuj sklep online
To, jak wygląda i działa Twój sklep online, ma ogromne znaczenie w kontekście przyszłych wyników sprzedaży. Zadbaj zarówno o jego UI, jak i UX, najlepiej powierzając stworzenie projektu doświadczonemu web deweloperowi. Zadba on nie tylko o layout, ale również o funkcjonalność, strukturę, szybkość ładowania, responsywność oraz wiele innych kluczowych elementów.
Sklep internetowy – jak go założyć? Wybierz odpowiedni CMS!
Jeżeli zastanawiasz się, jak otworzyć sklep internetowy, który będzie łatwy w prowadzeniu, powinieneś wybrać odpowiedni CMS. Jest to system zarządzania treścią, czyli oprogramowanie umożliwiające tworzenie, zarządzanie i publikowanie wszelkiego rodzaju contentu w sklepie online bez konieczności posiadania zaawansowanych umiejętności programistycznych. To rozwiązanie szczególnie przydatne dla osób, które chcą zarządzać swoją platformą, ale nie mają wiedzy na temat kodowania i tworzenia stron od podstaw.
Na co zwrócić uwagę, wybierając CMS?
Na rynku znajdziesz wiele CMS-ów, które różnią się od siebie w mniejszym lub większym stopniu. Kluczem do sukcesu na etapie selekcji jest wiedza dotycząca tego, na jakie kwestie zwrócić uwagę, by w ostatecznym rozrachunku skorzystać z systemu prostego w obsłudze, funkcjonalnego oraz zapewniającego Ci znaczne możliwości w zakresie kreowania własnej platformy e-commerce. Co jest najważniejsze?
Łatwość obsługi
Przystępny i łatwy w obsłudze CMS to absolutna podstawa. Powinien on przede wszystkim oferować intuicyjny panel administracyjny, byś mógł z jego poziomu dokonywać wszelkich zmian. Zwróć też uwagę na to, jak wygląda i działa kreator sklepu, by późniejsze wprowadzanie zmian przychodziło bez najmniejszego problemu.
Liczba dostępnych opcji
CMS powinien przede wszystkim dawać duże możliwości w zakresie wprowadzania zmian – zarówno w wyglądzie, jak i funkcjonalności sklepu. Wbudowany chat, wyszukiwarka produktów, system ocen i recenzji, integracja z mediami społecznościowym – to opcje, które z pewnością okażą się przydatne. Jak założyć sklep internetowy, który łatwo dopasujesz do każdego urządzenia? Wybierz CMS umożliwiający przystosowanie Twojej platformy e-commerce do telefonów i tabletów.
Optymalizacja pod SEO
Na rynku nie brakuje CMS-ów przystosowanych do SEO, a więc umożliwiających łatwiejsze pozycjonowanie sklepu internetowego. Mowa tu np. o możliwości wprowadzenia meta tagów, wpisania słów kluczowych czy podlinkowania fraz bezpośrednio z poziomu łatwego w obsłudze edytora.
Cena
Wielu przyszłych właścicieli sklepów internetowych decyduje się na bezpłatne CMS-y, jednak nie zawsze jest to dobra opcja. W praktyce okazuje się bowiem, iż za dodatkowe wtyczki i rozszerzenia, bez których nie ma szans stworzenia funkcjonalnej witryny, trzeba dopłacić, co przyniesie Ci nieoczekiwane koszty. Czasami lepiej więc wybrać płatny system, który będzie już miał wszystkie niezbędne funkcjonalności.
Jak otworzyć sklep internetowy? Poznaj najpopularniejsze systemy zarządzania treścią!
Jak wspomnieliśmy wcześniej, na rynku jest wiele systemów zarządzania treścią, dlatego wybór odpowiedniego może się okazać trudny. Aby ułatwić Ci zadanie, przygotowaliśmy propozycję kilku najpopularniejszych i – zdaniem wielu – najlepszych CMS-ów, wśród których być może znajdziesz ten idealny dla siebie.
WordPress
Jak założyć sklep internetowy, ograniczając koszty do minimum? Wybierając niezwykle popularnego WordPressa! To CMS dostępny całkowicie za darmo, który daje pełną kontrolę nad witryną oraz dostęp do rozmaitych narzędzi deweloperskich. Możesz więc wykorzystać go do stworzenia funkcjonalnego sklepu internetowego – jednak będzie to od Ciebie wymagać nieco nauki i praktyki. Jego obsługa, choć nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, na początku może się wydawać trudna.
Joomla!
Drugą opcją jest popularna Joomla!, która również jest dostępna za darmo. Są jednak dwa haczyki – zapewnia ona tylko dwa szablony (pozostałe są płatne) i nie oferuje opcji hostingu (w przeciwieństwie do WordPressa). Wynagradza to jednak ogromnymi możliwościami tworzenia treści (również pod kątem SEO), dzięki czemu każdy właściciel sklepu zyska możliwość dowolnego zarządzania contentem w swojej witrynie.
Squarespace
Niezwykle zaawansowanym CMS-em jest Squarespace, który umożliwia zakładanie sklepu internetowego w prosty sposób. Ma przy tym zaawansowane narzędzia SEO, wbudowany e-mail marketing, a także wiele integracji – np. z mediami społecznościowym, płatnościami czy platformami do programów lojalnościowych. To prawdziwy kombajn, który ma jednak dużą wadę – nie jest dostępny w języku polskim.
Drupal
Jednym z najbardziej zaawansowanych systemów zarządzania treścią bez wątpienia jest Drupal, który poleca się przede wszystkim nieco bardziej zaawansowanym użytkownikom. Jest on idealny do zarządzania sklepami, ponieważ pozwala na przetwarzanie ogromnych ilości danych z dużą prędkością. Został też wyposażony w kilkadziesiąt tysięcy darmowych rozszerzeń, które pozwalają dowolnie kreować własną platformę e-commerce.
Shopify
Jak założyć swój sklep internetowy w najprostszy sposób? Korzystając z dedykowanej rynkowi e-commerce platformy, jaką jest Shopify! To CMS wyposażony w liczne funkcje umożliwiające zarządzanie sklepem. Pozwala Ci łatwo ustawić rabaty i płatności czy dodać produkty. Oferuje przy tym kilka tysięcy dodatkowych aplikacji oraz wbudowany panel do przeprowadzania różnego rodzaju analiz.
Jak założyć sklep internetowy, który będzie sprzedawał? 5 kluczowych kwestii
Planujesz prowadzić dochodowy sklep internetowy? Jak założyć platformę e-commerce – już wiesz. Pozostaje jeszcze kwestia zadbania o jego zawartość i promocję, co powinno być dla Ciebie absolutnym priorytetem. Możesz bowiem oferować najwyższej jakości produkty, ale o ile nie będziesz umieć w odpowiedni sposób zaprezentować ich swoim klientom oraz wypromować ich w cyfrowym świecie, osiągnięcie sukcesu okaże się niemożliwe. Co zrobić, by sklep był przyjazny internautom i cieszył się dużą popularnością?
1. Posegreguj produkty
Każdy produkt dostępny w Twoim sklepie internetowym powinien się znaleźć w odpowiedniej kategorii. Dzięki temu klienci łatwo trafią na to, czego szukają, a Ty będziesz mógł liczyć na więcej konwersji. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także zaimplementowanie w sklepie online wyszukiwarki, która ułatwi poszukiwania.
2. Stwórz opisy kategorii i produktów
Zakładanie sklepu internetowego to jedno, a dbanie o jego zawartość – drugie. Pamiętaj, iż to odpowiednie opisy kategorii i produktów skłaniają klientów do zakupu, dlatego zadbaj o to, by były atrakcyjne, napisane językiem korzyści oraz wypełnione linkami i słowami kluczowymi. To zwiększy szanse na efektywniejszą sprzedaż oraz spełni oczekiwania… robotów Google.
3. Prowadź blog
Jak otworzyć swój sklep internetowy, który będzie jednocześnie wartościowym miejscem dla internautów? Najlepiej prowadząc w jego obrębie blog, na którym zamieścisz np. porady dotyczące wyboru produktów, ich dokładniejsze opisy oraz inne merytoryczne treści. Regularnie publikując tam content, zyskasz także możliwość umieszczania większej liczby linków oraz słów kluczowych, które będą nieocenione w kontekście pozycjonowania sklepu.
4. Zadbaj o promocję
Wiesz już, jak otworzyć sklep internetowy, jednak nie możesz na tym poprzestać. Aby osiągnąć sukces, musisz także zadbać o odpowiednią promocję w cyfrowym świecie. Istnieje wiele narzędzi marketingowych, które pomogą Ci osiągnąć sukces, a do tych najważniejszych zaliczamy:
- pozycjonowanie, za pomocą którego Twój sklep znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania i tym samym zyska widoczność w sieci;
- reklamy PPC, które pozwolą Ci skuteczniej promować produkty w wyszukiwarce i na stronach partnerskich Google;
- social media – prowadząc profil sklepu na Facebooku, Instagramie czy innych portalach społecznościowych, zyskasz możliwość docierania bezpośrednio do klientów i nawiązywania z nimi silnych relacji;
- e-mail marketing, który pozwoli Ci wysyłać do swoich klientów newslettery z aktualnymi promocjami czy nowymi ofertami.
Masz problem? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów!
Jeżeli chcesz zwiększyć swoje szanse na powodzenie w świecie e-commerce, powierz zadanie stworzenia i promowania swojego sklepu specjalistom, np. z Verseo, którzy pomogą Ci skutecznie rywalizować z konkurencją. Zadbają oni o layout, funkcjonalność oraz zawartość sklepu i odejmą Ci wiele żmudnych obowiązków. To najlepszy sposób, by wejść na rynek internetowy z przytupem i od samego początku skutecznie rywalizować z większymi znanymi markami!