Kolejne automatyczne suwnice w terminalu Baltic Hub

1 tydzień temu

Terminale należące do Batlic Hub nieustanie się rozwijają. Port jest w trakcie budowy innowacyjnego głębokowodnego terminalu T3, który skierowany będzie do transportu turbin wiatrowych. W październiku 2016r. w terminalu T2 zacumował pierwszy statek, a dziś kolejne nowe suwnice zwiększają jego możliwości.

Terminal T2 w ówczesnym DCT Gdańsk był prywatną inwestycją drugiego głębokowodnego nabrzeża kontenerowego. Nabrzeże T2 o długości 650 metrów pierwsze statki przyjmowało z pomocą 5 suwnic nabrzeżowych STS, które dawały możliwość obsługę statków o pojemności ponad 20,000 TEU. Natomiast w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych RTG było 15.

Baltic Hub informuje o nieustannym zrównoważonym rozwoju i swoich usług, który tworzy wraz z pomocą aż 25 elektrycznych suwnic RTG.

– 4 z 25 suwnic już działają w trybie automatycznym. Przed ich uruchomieniem przeprowadziliśmy ponad 500 testowych ruchów, aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Prace nad pozostałymi suwnicami są w toku. – podaje w publikacji Baltic Hub

Spółka stawia na zrównoważony rozwój, operacyjne suwnice są zasilane energią z odnawialnych źródeł energii. Prócz ograniczania emisji CO2 prace są cichsze i bardziej energooszczędne. Stosowanie alternatywnych źródeł zasilania jak i automatyzacja procesów daje większą precyzję i produktywność operacji.

Dodatkowo warto wrócić do odświeżenia ciekawej realizacji wideo z „Montażu automatycznych suwnic placowych aRTG w Baltic Hub”, która dostępna jest na YouTube.

Baltic Hub to największy terminal kontenerowy w Polsce i najważniejszy port na Bałtyku. W 2024 roku obsłużył rekordowe 2,24 mln TEU, co oznacza wzrost o 8,5% w porównaniu z 2023 rokiem. Rok 2024 zakończył się przyjęciem 642 statków, w tym 147 oceanicznych. W lipcu 2024 roku podczas jednego zawinięcia przeładowano rekordowe 20 459 TEU. Trwa budowa trzeciego terminalu T3, który zwiększy przepustowość do 4,5 mln TEU rocznie.

fot. Baltic Hub

Idź do oryginalnego materiału