Terminale należące do Batlic Hub nieustanie się rozwijają. Port jest w trakcie budowy innowacyjnego głębokowodnego terminalu T3, który skierowany będzie do transportu turbin wiatrowych. W październiku 2016r. w terminalu T2 zacumował pierwszy statek, a dziś kolejne nowe suwnice zwiększają jego możliwości.
Terminal T2 w ówczesnym DCT Gdańsk był prywatną inwestycją drugiego głębokowodnego nabrzeża kontenerowego. Nabrzeże T2 o długości 650 metrów pierwsze statki przyjmowało z pomocą 5 suwnic nabrzeżowych STS, które dawały możliwość obsługę statków o pojemności ponad 20,000 TEU. Natomiast w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych RTG było 15.
Baltic Hub informuje o nieustannym zrównoważonym rozwoju i swoich usług, który tworzy wraz z pomocą aż 25 elektrycznych suwnic RTG.
– 4 z 25 suwnic już działają w trybie automatycznym. Przed ich uruchomieniem przeprowadziliśmy ponad 500 testowych ruchów, aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Prace nad pozostałymi suwnicami są w toku. – podaje w publikacji Baltic Hub
Spółka stawia na zrównoważony rozwój, operacyjne suwnice są zasilane energią z odnawialnych źródeł energii. Prócz ograniczania emisji CO2 prace są cichsze i bardziej energooszczędne. Stosowanie alternatywnych źródeł zasilania jak i automatyzacja procesów daje większą precyzję i produktywność operacji.
Dodatkowo warto wrócić do odświeżenia ciekawej realizacji wideo z „Montażu automatycznych suwnic placowych aRTG w Baltic Hub”, która dostępna jest na YouTube.
Baltic Hub to największy terminal kontenerowy w Polsce i najważniejszy port na Bałtyku. W 2024 roku obsłużył rekordowe 2,24 mln TEU, co oznacza wzrost o 8,5% w porównaniu z 2023 rokiem. Rok 2024 zakończył się przyjęciem 642 statków, w tym 147 oceanicznych. W lipcu 2024 roku podczas jednego zawinięcia przeładowano rekordowe 20 459 TEU. Trwa budowa trzeciego terminalu T3, który zwiększy przepustowość do 4,5 mln TEU rocznie.
fot. Baltic Hub