Spis treści
Czytasz teraz:
Marketing automation – narzędzia do automatyzacji marketingu
- Czym jest automatyzacja marketingu?
- Marketing automation i jego zastosowanie
- Automation marketing – co można dzięki niemu osiągnąć?
- Marketing automation dla e-commerce
- Jakie narzędzia najlepiej wypróbować?
- Marketing automation – narzędzia, które warto znać
- SalesManago
- HubSpot Marketing Hub
- GetResponse
- Adobe Marketo Engage
- Marketing automation – narzędzie i ich koszt
- Jakie narzędzie do automatyzacji marketingu wybrać?
Zamknij
Dynamiczny rozwój branży e-commerce, a także marketingu cyfrowego sprawił, iż w dzisiejszych czasach prawie każda firma wykorzystuje automatyzację w celu zwiększenia efektywności prowadzonych kampanii marketingowych, a także skutecznego dotarcia do większej liczby klientów. Do efektywnego prowadzenia działań marketingowych niezbędne okazują się innowacyjne, zaawansowane technologicznie narzędzia, które rewolucjonizują zarządzanie kampaniami.Na czym dokładnie polega automatyzacja marketingu i czy warto z niej skorzystać?
Czym jest automatyzacja marketingu?
Jak wskazuje sama nazwa, marketing automation polega na zautomatyzowaniu działań, które wcześniej były wykonywane manualnie. Służą do tego specjalnie zaprojektowane narzędzia odpowiadające najnowszej technologii. Automation marketing nie tylko odciąża pracownika, ale również pozwala na przyspieszenie całego procesu poprzez natychmiastowe wyciąganie wniosków z przeprowadzonej analizy.
Marketing automation bazuje na algorytmach oraz sztucznej inteligencji, dzięki czemu może znacznie usprawnić działania marketingowe. Pojedyncza platforma wykorzystywana do automatyzacji może służyć do zarządzania każdym aspektem kampanii, w tym wiadomościami mobilnymi czy reklamami oraz marketingiem w mediach społecznościowych.
Marketing automation i jego zastosowanie
Systemy do automatyzacji marketingu mogą badać najważniejsze dane użytkowników, takie jak zainteresowanie, czynniki demograficzne czy rodzaj wykonywanych działań na danej stronie. Aplikacje śledzą całą aktywność klientów w czasie rzeczywistym i przechowują standardowe informacje na temat typu urządzenia, na którym odbierana jest witryna, język czy nazwa przeglądarki.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
W ten sposób jest możliwa wysoka personalizacja komunikacji z potencjalnymi klientami, co wpływa na zwiększenie skuteczności działań oraz zaangażowania użytkowników.
Marketing automation umożliwia również śledzenie i analizę wyników działań marketingowych poprzez gromadzenie danych na temat efektywności danej kampanii. Dzięki takiemu wnikliwemu monitoringowi znacznie łatwiej dostosowywać nowe strategie marketingowe na podstawie otrzymanych danych.
Automation marketing – co można dzięki niemu osiągnąć?
Automation marketing można zastosować na każdym etapie działań marketingowych, zarówno podczas budowania świadomości marki, jak i relacji z potencjalnym klientem czy w celu wspierania konwersji. Wśród możliwości systemu warto wymienić:
- generowanie leadów – zgromadzone informacje na temat klientów umożliwiają personalizowanie treści oraz zwiększenie liczby skutecznych leadów;
- segmentacja bazy – system pozwala na uporządkowanie zgromadzonych danych klientów, które można wykorzystać podczas przyszłych działań;
- lead nurturing – narzędzia do automatyzacji marketingu ułatwiają przeprowadzanie automatycznych akcji marketingowych, np. przesyłanie ofert do klientów w wybranym momencie;
- maile transakcyjne – wysyłane automatycznie w odpowiedzi na konkretne działania klientów.
Marketing automation dla e-commerce
Narzędzia do automatyzacji marketingu są przydatne dla wszystkich przedsiębiorcy, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych lub podczas prowadzenia kampanii reklamowych. Wówczas przydatnymi funkcjami zaawansowanych technologicznie aplikacji będą m.in.:
- rekomendacje produktowe – sugestie wybranych produktów skierowane do klienta, ustalane na podstawie indywidualnych zainteresowań;
- wyodrębnianie stałych klientów – na podstawie wykonywanych działań oraz liczby dokonanych zakupów jest możliwe budowanie lojalności klientów oraz nagradzanie ich;
- przypominanie o porzuconych koszykach – klienci automatycznie otrzymują wiadomość o niedokończonych zakupach, co może zachęcić ich do finalizacji transakcji;
- kampanie e-mailowe – dostosowane do odbiorców wiadomości powitalne lub informujące o transakcji.
Jakie narzędzia najlepiej wypróbować?
Na rynku jest dostępnych wiele oprogramowań do automatyzacji marketingu, kompatybilnych z innymi systemami wykorzystywanymi przez przedsiębiorstwa np. z systemem CMR. Każdy z nich posiada różny stopień zaawansowania i został stworzony z myślą o wsparciu nieco innego obszaru w ramach marketing automation. Narzędzia te zatem nie zawsze sprostają oczekiwaniom konkretnych klientów i często nie sprawdzą się w każdej firmie.
Szukając systemów do marketing automation do wsparcia konkretnych obszarów działalności, warto więc zwrócić uwagę na ich funkcjonalności, kompatybilność z innymi używanymi już oprogramowaniami, a także łatwość obsługi.
Marketing automation – narzędzia, które warto znać
Do najpopularniejszych systemów wykorzystywanych do automatyzacji marketingu należą m.in.
- SalesManago;
- GetResponse;
- HubSpot Marketing Hub;
- Adobe Marketo Engage.
Oprogramowania te różnią się między sobą stopniem zaawansowania, mogą być zatem przeznaczone do pracy w innych obszarach marketingu. Każde z nich ma szereg zalet, ale również kilka wad, które mogą wpłynąć na wygodę podczas użytkowania. Aby sprawdzić, czy dane narzędzie sprosta oczekiwaniom naszej firmy, warto zapoznać się z ich cechami oraz kosztem poszczególnych wersji.
SalesManago
SalesManago jest najbardziej cenioną platformą na świecie, która usprawnia procesy sprzedażowe poprzez automatyczną reakcję na działania klientów. Oprogramowanie ułatwia tworzenie profili klientów oraz personalizację komunikacji. Dodatkowo SalesManago pomaga tworzyć landing page i formularze, a także wiadomości e-mail dla urządzeń mobilnych.
Większość gotowych szablonów do wykorzystania na platformie jest skierowana do e-commerce. SalesManago będzie zatem doskonałym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, które chcą rozwinąć się w obszarze marketing automation. Narzędzie to pomoże zwiększyć sprzedaż oraz dotrzeć do większej liczby klientów.
Wśród wad tego systemu można wymienić zbyt małą ilość danych dostarczanych w wyniku analizy oraz zbyt dużą liczbę funkcji.
HubSpot Marketing Hub
Często wybieraną przez klientów platformą do marketing automation jest również HubSpot Marketing Hub, która służy do zarządzania kampaniami, analizy danych i generowania leadów. Do najważniejszych funkcji tego narzędzia należą:
- optymalizacja treści pod kątem SEO;
- publikowanie treści oraz tworzenie stron dzięki systemowi CMS;
- monitoring mediów społecznościowych;
- analizowanie i raportowanie kampanii.
HubSpot Marketing Hub pozwala na usprawnienie procesów związanych z pozyskiwaniem leadów oraz na łatwe zarządzanie kontaktami z odbiorcami. System może zostać zintegrowany z pocztą elektroniczną czy narzędziami do płatności. Ze względu na wysoki poziom zaawansowania platforma ta wymaga dużego zaangażowania ze strony użytkownika, a także regularnych aktualizacji oprogramowania.
GetResponse
Ta platforma do automatyzacji marketingu jest rekomendowana zarówno małym i średnim, jak i dużym firmom, którym zależy na profesjonalnym i łatwym w obsłudze narzędziu. GetResponse oferuje szereg opcji usprawniających prowadzenie różnorodnych działań marketingowych online. Do najważniejszych z nich należą:
- kreator stron WWW;
- kreator landind pages;
- autorespondery, czyli sekwencje e-maili wysyłanych automatycznie w określonym czasie;
- kampanie SMS.
System ten może zostać łatwo zintegrowany z wieloma innymi platformami, jednak do konfiguracji części z nich niezbędne będzie użycie zewnętrznego narzędzia.
Adobe Marketo Engage
Powszechnie znanym i wykorzystywanym przez przedsiębiorstwa narzędziem do automatyzacji marketingu jest również Adobe Marketo Engage. Stosuje się je do zarządzania relacjami z odbiorcami pochodzącymi z wybranych firm lub kont, nie z szerokiej grupy. Narzędzie to jest niezwykle pomocne m.in. w obszarze płatnych reklam Google Ads oraz analizy kampanii, a także segmentacji oraz targetowania klientów i dostarczania im spersonalizowanych treści.
Zaletą systemu Adobe Marketo Engage jest przyjazny i intuicyjny interfejs oraz możliwość integracji z innymi narzędziami i platformami. Rozbudowana funkcjonalność produktu zapewnia szerokie zastosowanie, a jednocześnie może przytłoczyć początkującego użytkownika.
Marketing automation – narzędzie i ich koszt
SalesManago w wersji Professional jest dostępne już od 499 zł/miesiąc, natomiast w wersji Enterprise za 5150 zł/miesiąc. W zależności od potrzeb firma może zdecydować się na bezpłatną wersję systemu GetResponse lub bardziej zaawansowane opcje – E-mail Marketing (59 zł/miesiąc), Marketing Automation (239 zł/miesiąc), E-commerce Marketing (449 zł/miesiąc).
Dostępna jest także bezpłatna podstawowa wersja systemu HubSpot Marketing Hub oraz jego trzy płatne wersje: Starter (45 USD/miesiąc), Professional (800 USD/miesiąc), Enterprise (3,600 USD/miesiąc). Natomiast oferta systemu Adobe Marketo Engage jest zawsze ustalana indywidualnie na podstawie liczby użytkowników oraz wybranych funkcji.
Jakie narzędzie do automatyzacji marketingu wybrać?
Wśród systemów do automatyzacji dostępnych na rynku znajdują się produkty bardziej i mniej zaawansowane, o różnych funkcjonalnościach, przeznaczone do wspierania różnorodnych działań marketingowych.
Na wybór konkretnego narzędzia ogromny wpływ będzie miało zarówno zapotrzebowanie danego przedsiębiorstwa, jak i jego możliwości finansowe. Przed podjęciem decyzji bardzo dobrym krokiem będzie zainstalowanie wersji demo i zapoznanie się z funkcjami systemu, a także z jego interfejsem. Łatwa i intuicyjna obsługa ułatwia wykonanie codziennej pracy i wpływa na efektywność całego marketingu.