Chodzi o stalowe szyny kolejowe. W drogę do Szwecji, na pokładzie promu Polonia, wyruszyły 120- i 60-metrowe szyny. Załadunek wagonów jadących z Dąbrowy Górniczej odbył się w środę.
Szyny pochodzą z Huty Katowice w Dąbrowie Górniczej. Na północ Polski dotarły wagonami. Logistyką specjalnego ładunku nad morze podjęła się firma CTL Logistics Group.
Podobnie niepowszechnie ładunek został przetransportowany promem Polonia do szwedzkiego portu Ystad. Prom Polonia po niedawno przebytym remoncie był gotowy na wyjątkowy transport.
Port Szczecin-Świnoujście podaje, iż najdłuższy skład mierzył 140 metrów, a zajmowały go szyny do długości 120 metrów. Liczne i mniejsze składy transportowały 60 metrowe szyny w całości.

To pierwszy tak nietypowy ładunek i przekazany transport, który odbył się w terminalu promowym Świnoujście.
– To pionierski przewóz szyn do Szwecji z udziale Portu w Świnoujściu. Ale CTL Logistics Group ma już wieloletnie doświadczenia w transporcie szyn do Szwecji z udziałem niemieckiego portu i kolegów z CTL Logistics GMBH. Kolejny doświadczenie, kolejne wyzwanie i dostarczenie oczekiwanego serwisu dla Klienta – komentuje wydarzenie na platformie Linkedln, Jakub Bagnowski, Dyrektor Działu Realizacji Przewozów w CTL Logistics Group.

Załadunek wielkogabarytowy to zawsze zadanie wymagające precyzji i doskonałej koordynacji. Dzięki zaangażowaniu zespołów po obu stronach Bałtyku cały proces mógł przebiec sprawnie i zgodnie z standardami. Dobrze wykonane zadanie potwierdza wysoką jakość usług i otwiera wody do kolejnych wspólnych projektów.
Terminal Promowy Świnoujście obsługuje w dobę średnio 12 rejsów. W porcie znajdziemy jednostki trzech armatorów. Są to promy Unity Line (spółka Polskiej Żeglugi Morskiej i EuroAfrica), Polferries (Polska Żegluga Bałtycka) oraz TT Line (spółka niemiecka). Promy cumują w szwedzkich Ystad oraz Trelleborg. W roku 2024 Terminal Promowy Świnoujście obsłużył ponad 5 mln 865 tys. ton ładunków drobnicowych.
fot. Port Szczecin-Świnoujście S.A.