Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka „Ports of Poland”?

3 godzin temu
Zdjęcie: Polskie porty pod wspólną banderą. Czym jest marka „Ports of Poland”?


Występują razem, żeby wspólnie reprezentować interesy polskich portów. Podczas targów TransLogistics 2025 w Warszawie, po raz kolejny odwiedzający ujrzeli stoisko pod szyldem „Ports of Poland”. To jedna przestrzeń dla trzech największych portów w Polsce. Chodzi o zunifikowany przekaz zarówno w kraju, jak i za granicą – tłumaczą przedstawiciele firm.

Stoisko zlokalizowane w samym sercu jednej z warszawskich hal targowych przykuwa uwagę odwiedzających. To dlatego, iż marka „Ports of Poland” jest czymś nowym w branży morskiej. Co więcej, wizerunkowo staje w szranki z przedstawicielami innych krajów. Również podczas wydarzenia w stolicy o kontrahentów walczą przedsiębiorstwa z innych państw – nie tylko Europy, ale także Azji. To naturalny kierunek rozwoju – komentuje Weronika Gocłowska, czyli rzeczniczka Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

— Porty w Szczecini i Świnoujściu, Gdansku i Gdyni współpracują od dawna na wielu płaszczyznach. w tej chwili wspólnie pracują nad kompleksową strategią rozwoju na najbliższe lata dla wszystkich portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej – tłumaczy Gocłowska.

Przedstawiciele polskich portów zauważyli większą potrzebę współpracy, a nie konkurowania na rynku.

— Są sytuacje – takie jak dzisiejsza, gdy warto przedstawić ofertę branży i potencjalnym kontrahentom wspólnie: zareklamować polskie wybrzeże, jako kompleksowe możliwości dla transportu drogą morską – zarówno do Skandynawii, jak i na dalsze szlaki oceaniczne. Wśród polskich portów panuje zdrowa konkurencja. To z niej wynika zrozumienie dla tego, iż są pola, na których wzajemnie się uzupełniamy i razem możemy więcej – deklaruje nasza rozmówczyni.

Na jednym stoisku pojawiły się Port Gdańsk, Port Gdynia oraz Port Szczecin-Świnoujście. To największe i najważniejsze ośrodki przeładunkowe, handlowe i logistyczne kraju. Obsługują znaczną część międzynarodowego handlu morskiego. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze oraz połączeniom z siecią kolejową i drogową pełnią kluczową rolę w integracji Polski z globalnymi łańcuchami dostaw oraz w zapewnianiu bezpieczeństwa energetycznego i gospodarczego kraju.

Fot. Polska Morska


Idź do oryginalnego materiału