Skutecznie reprezentowaliśmy klientów w sporach z wynajmującymi

1 miesiąc temu

W ostatnim czasie zespół postępowań sądowych reprezentował dwóch najemców w sporach z wynajmującymi. W obu przypadkach doradztwo skutkowało zawarciem ugód korzystnych dla naszych klientów – ugody przedsądowej oraz ugody mediacyjnej wypracowanej jeszcze przed pierwszą rozprawą.

Chcemy podzielić się krótkimi zarysami tych spraw, by opowiedzieć nieco więcej o wyzwaniach, jakie udało się tu przezwyciężyć.

Sprawa o zwrot nadpłaty opłaty eksploatacyjnej

Pierwsza sprawa dotyczyła rozliczenia przez wynajmującego kosztów eksploatacji części wspólnych budynku biurowego. Istotą sporu był niewłaściwy podział kosztów eksploatacyjnych między najemców różnych części budynku o odmiennych przeznaczeniach.

Sprawa była o tyle problematyczna, iż zaniechania po stronie wynajmującego utrudniły możliwość wyliczenia i udowodnienia rzeczywistego zużycia mediów. Niełatwo było więc ustalić rzeczywiste wysokości nadpłat po stronie naszego klienta.

Podczas postępowania kwestionowaliśmy również możliwość obciążenia najemców niektórymi ze składników opłaty eksploatacyjnej. Mowa m.in. o:

  • podatku od nieruchomości za parking, odrębnie opłacanym przez najemców w ramach opłat parkingowych,
  • kosztach znaczących remontów budynku,
  • opłatach publicznoprawnych, takich jak opłata za użytkowanie wieczyste.

Dodatkowym wyzwaniem w tej sprawie był fakt, iż przedmiotem sporu były objęte zagadnienia, co do których orzecznictwo nie dostarcza jednoznacznych odpowiedzi. Ciężko było więc przewidzieć obrót spraw. Tym bardziej cieszy nas w pełni satysfakcjonujący dla klienta wynik naszych działań.

Po wniesieniu przez nas powództwa o zapłatę, postępowanie zakończyło się zawarciem ugody przed mediatorem przed pierwszą rozprawą.

Sprawa o nieuzasadnione wypowiedzenie umowy

W drugiej ze spraw reprezentowaliśmy najemcę magazynu w sporze z wynajmującym na etapie przedsądowym. Wynajmujący wypowiedział naszemu klientowi umowę najmu zawartą na czas określony ze skutkiem natychmiastowym i z winy najemcy. Powołał się przy tym na rzekome naruszenia ze strony klienta.

Rozwiązanie umowy w takim trybie wiązało się z ryzykiem skierowania przez wynajmującego do klienta (najemcy) znacznych roszczeń pieniężnych z różnych tytułów.

Co w tym wypadku przesądziło o naszym sukcesie? Wierzymy, iż przy indywidualnym podejściu do sprawy i pełnym zaangażowaniu zawsze jesteśmy w stanie znaleźć punkty, które będą stanowić kartę przetargową. Tak było i tym razem.

Szczegółowa analiza sprawy pozwoliła na znalezienie argumentów, które zachęciły wynajmującego do cofnięcia wypowiedzenia umowy najmu i zawarcia porozumienia na warunkach korzystnych dla klienta. Dotyczyło to również zrzeczenia się wszelkich roszczeń pieniężnych wynajmującego.

W obu sprawach klientów reprezentowali Mateusz Kisiela oraz Kamila Wojtanowska, przy wsparciu Anny Chrobot.

Szukasz wsparcia w podobnej sprawie? Chętnie pomożemy, skontaktuj się z nami!

Idź do oryginalnego materiału