Spis treści
Czytasz teraz:
Snippet w SEO – co to jest i jakie ma znaczenie?
- Snippet – co to adekwatnie jest?
- Rich snippet, regular snippet i featured snippet – różnice
- Jakie dane może zawierać snippet?
- Dlaczego snippety są ważne i warto o nie dbać?
- Jak przygotować dobry snippet?
Zamknij
Snippet to fragment opisu strony, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Przygotowanie go we adekwatny sposób pozwoli wyróżnić witrynę i zwiększyć szansę na dotarcie do większej liczby użytkowników. Co to snippet i jakie są jego rodzaje?
Snippet – co to adekwatnie jest?
Snippet to krótka zajawka Twojej strony, widoczna w wynikach wyszukiwania. Jej podstawowym elementem jest adres URL oraz krótki opis strony, który ma na celu przekazać użytkownikowi informacje na temat witryny.
Rich snippet, regular snippet i featured snippet – różnice
Snippet można podzielić na kilka typów:
- regular (podstawowy) – to klasyczny snippet, który składa się z adresu URL i fragmentu opisu strony, to snippet w najprostszej formie,
- rich snippet (tzw. „bogaty” snippet) – to rodzaj, który umożliwia pokazanie użytkownikowi dodatkowych zasobów i walorów strony i tym samym zwiększa szanse na zainteresowanie go tą konkretną witryną, w wynikach mogą się wyświetlać dodatkowe informacje, takie jak np.: kontakt, produkty, promocje i inne. Ten element wymaga wprowadzenia dodatkowych danych strukturalnych (fragmentów rozszerzonych), aby móc zaprezentować takie wyniki w wyszukiwarce,
- featured snippet (tzw. „polecany/wyróżniony snippet”) – pojawia się jako pierwszy w wynikach wyszukiwania, występuje choćby przed linkami reklamowymi, featured snippet zaciąga fragment ze strony, pokazując go w wynikach wyszukiwania – to rodzaj odpowiedzi na potrzeby użytkownika i generowania wyników w oparciu o intencję wyszukiwania, featured snippet pokazuje wyniki najbardziej zbliżone do zapytania użytkownika.
Każdy rodzaj snippetu ma swoje unikalne adekwatności i korzyści, które wpływają na to, jak strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Jakie dane może zawierać snippet?
Snippet może zawierać różne dane, m.in.:
- informację o aktualnych promocjach, wyprzedaży czy cenach,
- recenzje i opinie klientów,
- kontakt lub inne dane adresowe,
- informacje o dostępności produktu lub o firmie.
Fragmenty rozszerzone w snippetach mogą przenosić się również na strony związane np. z ofertami pracy, blogiem czy innymi zasobami – wszystko zależy od specyfiki witryny oraz od tego, na czym głównie dana firma opiera swoje konwersje, jakie cele są dla niej najważniejsze (pozyskiwanie wykwalifikowanych pracowników, sprzedaż e-commerce do B2C, umawianie spotkań biznesowych, rezerwacja wizyt itd.).
Dlaczego snippety są ważne i warto o nie dbać?
Snippety to bardzo ważna część strategii SEO – nie pozostają one bez znaczenia, jeżeli chodzi o pozycjonowanie witryny.
Szczególnie istotny pod tym kątem jest rich snippet oraz featured snippet, które wyróżniają stronę w wynikach wyszukiwania. Dzięki dodatkowym informacjom, takim jak oceny czy ceny, przyciągają uwagę użytkowników i mogą zwiększyć liczbę kliknięć, co jest istotne dla pozycjonowania witryny.
Oprócz tego:
- atrakcyjnie zaprezentowane snippety (zwłaszcza rich snippet) mogą znacząco zwiększyć współczynnik klikalności (CTR),
- dostarczają użytkownikom istotnych informacji bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, co ułatwia im szybkie znalezienie odpowiedzi na ich pytania, a to z kolei wpływa na pozytywne doświadczenie użytkownika ze stroną,
- snippety mogą pomóc stronie wyróżnić się na tle konkurencji.
Dbanie o snippety, w tym stosowanie danych strukturalnych, pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść strony i jej strukturę. Poprawne wdrożenie znaczników danych strukturalnych może wspierać skuteczną indeksację i prezentację strony w wynikach wyszukiwania.
Jak przygotować dobry snippet?
Oto kilka wskazówek, które pomogą przygotować skuteczny snippet:
- używaj danych strukturalnych – to specjalne znaczniki HTML, które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść strony,
- dbaj o meta tytuł i opis – pamiętaj, aby umieścić w nich słowa kluczowe,
- używaj atrybutów dla rich snippetów – np. cen, recenzji, opinii, dostępnych produktów itd.
W tworzeniu atrakcyjnych snippetów ważna jest również treść – dbaj o to, aby opis strony był ciekawy, interesujący i zawierał frazy kluczowe. Dbaj o wartościową treść i odpowiadaj na intencję wyszukiwania użytkownika.