Snippet w SEO – co to jest i jakie ma znaczenie?

verseo.pl 4 tygodni temu

Spis treści

Czytasz teraz:

Snippet w SEO – co to jest i jakie ma znaczenie?

  • Snippet – co to adekwatnie jest?
  • Rich snippet, regular snippet i featured snippet – różnice
  • Jakie dane może zawierać snippet?
  • Dlaczego snippety są ważne i warto o nie dbać?
  • Jak przygotować dobry snippet?

Zamknij

Snippet to fragment opisu strony, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Przygotowanie go we adekwatny sposób pozwoli wyróżnić witrynę i zwiększyć szansę na dotarcie do większej liczby użytkowników. Co to snippet i jakie są jego rodzaje?

Snippet – co to adekwatnie jest?

Snippet to krótka zajawka Twojej strony, widoczna w wynikach wyszukiwania. Jej podstawowym elementem jest adres URL oraz krótki opis strony, który ma na celu przekazać użytkownikowi informacje na temat witryny.

Rich snippet, regular snippet i featured snippet – różnice

Snippet można podzielić na kilka typów:

  • regular (podstawowy) – to klasyczny snippet, który składa się z adresu URL i fragmentu opisu strony, to snippet w najprostszej formie,
  • rich snippet (tzw. „bogaty” snippet) – to rodzaj, który umożliwia pokazanie użytkownikowi dodatkowych zasobów i walorów strony i tym samym zwiększa szanse na zainteresowanie go tą konkretną witryną, w wynikach mogą się wyświetlać dodatkowe informacje, takie jak np.: kontakt, produkty, promocje i inne. Ten element wymaga wprowadzenia dodatkowych danych strukturalnych (fragmentów rozszerzonych), aby móc zaprezentować takie wyniki w wyszukiwarce,
  • featured snippet (tzw. „polecany/wyróżniony snippet”) – pojawia się jako pierwszy w wynikach wyszukiwania, występuje choćby przed linkami reklamowymi, featured snippet zaciąga fragment ze strony, pokazując go w wynikach wyszukiwania – to rodzaj odpowiedzi na potrzeby użytkownika i generowania wyników w oparciu o intencję wyszukiwania, featured snippet pokazuje wyniki najbardziej zbliżone do zapytania użytkownika.

Każdy rodzaj snippetu ma swoje unikalne adekwatności i korzyści, które wpływają na to, jak strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jakie dane może zawierać snippet?

Snippet może zawierać różne dane, m.in.:

  • informację o aktualnych promocjach, wyprzedaży czy cenach,
  • recenzje i opinie klientów,
  • kontakt lub inne dane adresowe,
  • informacje o dostępności produktu lub o firmie.

Fragmenty rozszerzone w snippetach mogą przenosić się również na strony związane np. z ofertami pracy, blogiem czy innymi zasobami – wszystko zależy od specyfiki witryny oraz od tego, na czym głównie dana firma opiera swoje konwersje, jakie cele są dla niej najważniejsze (pozyskiwanie wykwalifikowanych pracowników, sprzedaż e-commerce do B2C, umawianie spotkań biznesowych, rezerwacja wizyt itd.).

Dlaczego snippety są ważne i warto o nie dbać?

Snippety to bardzo ważna część strategii SEO – nie pozostają one bez znaczenia, jeżeli chodzi o pozycjonowanie witryny.

Szczególnie istotny pod tym kątem jest rich snippet oraz featured snippet, które wyróżniają stronę w wynikach wyszukiwania. Dzięki dodatkowym informacjom, takim jak oceny czy ceny, przyciągają uwagę użytkowników i mogą zwiększyć liczbę kliknięć, co jest istotne dla pozycjonowania witryny.

Oprócz tego:

  • atrakcyjnie zaprezentowane snippety (zwłaszcza rich snippet) mogą znacząco zwiększyć współczynnik klikalności (CTR),
  • dostarczają użytkownikom istotnych informacji bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, co ułatwia im szybkie znalezienie odpowiedzi na ich pytania, a to z kolei wpływa na pozytywne doświadczenie użytkownika ze stroną,
  • snippety mogą pomóc stronie wyróżnić się na tle konkurencji.

Dbanie o snippety, w tym stosowanie danych strukturalnych, pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść strony i jej strukturę. Poprawne wdrożenie znaczników danych strukturalnych może wspierać skuteczną indeksację i prezentację strony w wynikach wyszukiwania.

Jak przygotować dobry snippet?

Oto kilka wskazówek, które pomogą przygotować skuteczny snippet:

  • używaj danych strukturalnych – to specjalne znaczniki HTML, które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść strony,
  • dbaj o meta tytuł i opis – pamiętaj, aby umieścić w nich słowa kluczowe,
  • używaj atrybutów dla rich snippetów – np. cen, recenzji, opinii, dostępnych produktów itd.

W tworzeniu atrakcyjnych snippetów ważna jest również treść – dbaj o to, aby opis strony był ciekawy, interesujący i zawierał frazy kluczowe. Dbaj o wartościową treść i odpowiadaj na intencję wyszukiwania użytkownika.

Idź do oryginalnego materiału