Sprostowanie ponownie „lekiem” na kryzys wizerunkowy

kkz.com.pl 1 tydzień temu

Prawnicy z Działu Prawa Mediów i IP doprowadzili do wydania przez Sąd Okręgowy w Częstochowie korzystnego wyroku w sprawie o opublikowanie sprostowania.

W konsekwencji, redaktor naczelny jednego ze znanych portali internetowych został zobowiązany do opublikowania sprostowania, korygującego liczne nieprawdziwe i nieścisłe wiadomości na temat klienta KKZ, które wcześniej zostały opublikowane na tym portalu.

Treść sprostowania została sporządzona przez prawników KKZ i w całości zaakceptowana przez Sąd. Sprostowanie to oświadczenie klienta, na którego treść żadnego wpływu nie ma redakcja, która opublikowała sporny materiał prasowy. Tekst sprostowania piętnuje konkretne wiadomości nieprawdziwie i nieścisłe ujęte w artykule, a następnie wyjaśnia jaki jest rzeczywisty stan rzeczy. Sprostowanie jest publikowane na koszt redakcji, na takich samych warunkach, na jakich wcześniej został opublikowany sporny artykuł.

Klient KKZ to potentat na rynku odzysku metali i duży pracodawca zatrudniający na stałe ponad 100 osób w swoim regionie. Jest częścią o wiele większego holdingu, którego projekty powstają na całym świecie. Od pewnego czasu mierzył się z bezprecedensowym atakiem medialnym, urządzanym przez cztery powiązane ze sobą lokalne tytuły prasowe. Renoma klienta KKZ wymagała szybkiej reakcji prawnej. W tym celu prawnicy z Działu Prawa Mediów i IP złożyli m.in. pozew o opublikowanie sprostowania, a także podjęli inne liczne działania prawne.

Zasądzony obowiązek opublikowania sprostowania to drugie zwycięstwo klienta KKZ w walce z kryzysem wizerunkowym, wywołanym licznymi publikacjami przeciwników. Wcześniej, Sąd Okręgowy w Warszawie udzielił Klientowi KKZ niezwykle szerokiego zabezpieczenia roszczeń w sprawie o ochronę dóbr osobistych, ustanawiając m.in. zakaz publikowania nieprawdziwych informacji na jego temat. Dzięki temu zakazowi nowe publikacje nie powstają. Pozostało natomiast wyciągnięcie konsekwencji prawnych w związku z artykułami opublikowanymi jeszcze przed udzieleniem zabezpieczenia. Obowiązek publikacji sprostowania jest właśnie pierwszą taką konsekwencją.

Uzyskanie zabezpieczenia, a potem sprostowania idealnie wpisuje się w przygotowaną przez prawników KKZ szerszą i komplementarną strategię skutecznej ochrony marki klienta przed kryzysem wizerunkowym, spowodowanym spornymi publikacjami.

Wyrok w sprawie o opublikowanie sprostowania zapadł ledwie po kilku tygodniach od złożenia pozwu i po zaledwie jednej rozprawie – Sąd ma ustawowy obowiązek rozpoznawania takich spraw w tempie priorytetowym.

Doświadczenie prawników KKZ wskazuje, iż w razie zagrożenia marki przez liczne publikacje, kluczowym jest szybkość działania oraz nakreślenie kompleksowego i zazębiającego się planu kolejnych kroków prawnych. Wykorzystanie tego doświadczenia w praktyce, przyniosło kolejny sukces dla klienta KKZ w zwalczaniu kryzysu wizerunkowego.

Gratulacje dla adw. Pawła Zielińskiego, Szefa Praktyki Prawa Prasowego i Zwalczania Kryzysów Wizerunkowych za jego skuteczność w działaniu.

Sygnatura sprawy: Sąd Okręgowy w Częstochowie, I C 1042/24

Idź do oryginalnego materiału