Statek przeznaczony do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2

3 miesięcy temu

RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 to koncepcja ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. Nasz dwupaliwowy transportowiec LCO2 będzie wykorzystywał metanol jako główne paliwo, aby znacznie zmniejszyć emisję CO2 i innych zanieczyszczeń.

Alternatywnie zastosowano możliwość wykorzystania MDO jako drugie paliwo poprawiając elastyczność eksploatacji jednostki. Dwa niezależne zbiorniki typu C umożliwiają transport do 12000 m3 ciekłego CO2 jak i innych ładunków (np. LPG), które mogą być bunkrowane po instalacji dodatkowego wyposażenia do ich obsługi.

Cechy:
– Dwupaliwowy silnik główny na metanol/MDO o mocy 6950 kW
– Dwa niezależne zbiorniki typu C na ok. 12000 m3 ciekłego CO2
– Dziobowy ster strumieniowy na dziobie zapewniający lepszą manewrowość
– Żuraw do obsługi węży (1,5T @18m)

Inne parametry:
– Długość pomiędzy pionami: Około 130,0 m
– Szerokość: 24,0 m
– Zanurzenie: 9,5 m
– Wysokość (do pokładu głównego): 13,0 m
– W pełni klimatyzowane zakwaterowanie dla 12 członków załogi
– Silniki pomocnicze: 2 x 1000 kW
– Dziobowy ster strumieniowy: 1 x 1000 kW

źródło/fot: Remontowa Marine Design & Consulting

Idź do oryginalnego materiału