Ukraińcy opublikowali dane kapitanów statków zamieszanych w eksport skradzionego zboża

gospodarkamorska.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


Ukraiński wywiad opublikował listę kapitanów statków, zaangażowanych w eksport skradzionego ukraińskiego zboża z okupowanych przez Rosję terenów.

Ukraiński wywiad wojskowy GUR opublikował dane kapitanów statków, które oskarża o transport skradzionego ukraińskiego zboża oraz innych produktów lub dostawy na potrzeby Rosjan na terenach okupowanych. Na liście znalazło się 31 osób. W dużej części przypadków GUR dysponował dużą ilością danych, łącznie z datą i miejscem urodzenia, zdjęciem czy numerem podatkowym. Większość mężczyzn na liście to obywatele rosyjscy, w przypadku kilku nie określono kraju urodzenia (choć po nazwisku można wnioskować, iż jest to Rosja lub jedna z poradzieckich republik, w dwóch przypadkach również Bliski Wschód). Pośród oskarżonych o kradzież kapitanów znalazło się także kilku urodzonych na terenach Ukrainy, a także Syryjczyk.

Dane marynarzy są przyporządkowane do nazw jednostek, przy pomocy których realizowany miał być eksport skradzionego ukraińskiego zboża. Spora część z nich to statki doskonale znane na Morzu Czarnym i zajmujące się transportem zboża z Ukrainy m.in. do Afryki od początku konfliktu i wielokrotnie wymieniane na łamach portalu GospodarkaMorska.pl, jak Matros Koshka (IMO 9550137) czy Matros Pozynich. Inne wymienione jednostki to Fedor (IMO 9431977), Capitan Korchin (IMO 8959219), Grumant (IMO 9385879), Amur-2501 (IMO 8721272), Sormovskyi-48 (IMO 8226428), Vera (IMO 8602957), Am Theseus (IMO 9720263), Volgo-Balt 188 (IMO 8875530), Mikhail Nenashev (IMO 9515539), Matros Shevchenko (IMO 9574195), Nadezhda (IMO 8611221), Lavrion (IMO 8729195), Am Calypso (IMO 9715270), Damas Wave (IMO 8915299), San Damian (IMO 9274331), San Cosmas (IMO 9274343).

San Damian i San Cosmas pływają pod flagą Eswatini, Damas Wave jest zarejestrowany na Komorach. Pozostałe wymienione statki pływają pod flagą Federacji Rosyjskiej.

Na tej samej stronie internetowej GUR prowadzi aktualizowaną listę statków zaangażowanych w transport broni, kradzionych ukraińskich produktów, a także obchodzenie międzynarodowych sankcji nałożonych na Rosję, szczególnie na handel surowcami energetycznymi.


Idź do oryginalnego materiału