Przedsiębiorcy mogą starać się o dofinansowanie do projektów, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa pracy, zmniejszenie zagrożenia wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz redukcję niekorzystnego oddziaływania szkodliwych czynników. Pod koniec lutego wystartował konkurs organizowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wysokość dofinansowania i terminy
W ramach konkursu przedsiębiorcy mogą ubiegać się dofinansowanie w kwocie od 10 000 zł do choćby 300 000 zł. Termin składania wniosków upływa 27 marca 2024 r., dlatego warto jak najszybciej przystąpić do opracowywania założeń projektu i kompletowania niezbędnej dokumentacji.
Projekty objęte konkursem ZUS
Konkurs organizowany przez ZUS obejmuje działania inwestycyjne i inwestycyjno-doradcze, które dotyczą obszarów technicznych takich jak.:
- bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy,
- urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym,
- oświetlenie miejsc i stanowisk pracy oraz ochrona przed promieniowaniem optycznym;
- ochrona przed energią elektryczną i elektrycznością statyczną;
- urządzenia oczyszczające i uzdatniające powietrze, urządzenia mechanicznej wentylacji powietrza;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości, w zagłębieniach i innych strefach pracy;
- sprzęt i urządzenia służące ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego;
- sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy w przypadku narażenia na czynniki chemiczne i szkodliwe czynniki biologiczne;
- środki ochrony indywidualnej.
Warunki udziału
Wniosek o dofinansowanie może złożyć każdy przedsiębiorca, który jest płatnikiem składek ZUS i spełnia warunki przewidziane w regulaminie konkursu. Zgodnie z wytycznymi, nie może on między innymi zalegać z opłacaniem podatków i składek na ZUS, znajdować się w stanie upadłości ani ubiegać się o wsparcie wcześniej niż 3 lata od daty wypłaty przez ZUS ostatniego dofinansowania na BHP.
Podpis wniosku tylko kwalifikowanym podpisem elektronicznym
Wniosek o dofinansowanie powinien zostać złożony na adekwatnym formularzu w formie elektronicznej. Oznacza to, iż musi być opatrzony przez przedsiębiorcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania przedsiębiorcy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, który spełnia wymagania określone w regulaminie konkursu. Przypominamy, iż podpis zaufany (Profil Zaufany / ePUAP) nie jest kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Szczegółowe informacje na temat konkursu, w tym regulamin konkursu znajdziecie Państwo na stronie ZUS. My również pozostajemy do dyspozycji w zakresie przygotowania i skompletowania niezbędnej dokumentacji, a także złożenia wniosku o dofinansowanie. Możemy pomóc także w zakresie uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.