Telewizja kablowa: Vectra surowo ukarana przez UOKiK! Pieniądze mają wrócić do klientów
Pod koniec 2021 roku gruchnęły wieści, iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił Vectrze zarzuty związane z umowami zawieranymi z klientami. Chodziło o wdrożoną w życie przez operatora klauzulę, która pozwalała na modyfikowanie cen w nowych i obowiązujących już dokumentach. Na jej podstawie Vectra mogła w dowolnym momencie dokonać korekty warunków umowy, działając na niekorzyść klienta. W pewnym momencie klienci zostali zmuszeni do płacenia abonamentu wyższego o 5 złotych, dostając przy tym możliwość rezygnacji z usług. To zostało uznane za UOKiK za nieuczciwe działanie, a urząd ostatecznie zadecydował o ukaraniu operatora.
Prezes UOKIK zadecydował o nałożeniu na Vectrę kary w wysokości 22,23 mln złotych za jednostronne zmiany umów umożliwiające podnoszenie cen usług telewizyjnych i internetowych. Co więcej, zarządzono zwrot poszkodowanym klientom różnicy pomiędzy wcześniejszymi a podwyższonymi stawkami.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny
Z decyzją UOKiK zdecydowanie nie zgadza się sam operator, twierdząc, iż wszystko odbywało się zgodnie z obowiązującym prawem. W oświadczeniu Vectry można było przeczytać: "W działaniach z 2019 i 2020 roku, mających na celu wprowadzenie do części umów zapisów tzw. klauzuli modyfikacyjnej, zabezpieczyliśmy w odpowiedni sposób interesy klientów tj. wszystkie osoby, których zmiany te dotyczyły, otrzymały od nas korespondencję, w której w jasny sposób wyjaśnialiśmy przyczyny ich wdrożenia".
Operator zapowiedział, iż nie przyjmuje nałożonej kary i zamierza dochodzić swoich racji przed kolejnymi instancjami. Finał sprawy jest zatem prawdopodobnie bardzo odległy. Czy klienci odzyskają swoje pieniądze? Tego nie można być pewnym.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/22-mln-kara-vectra-za-bezprawne-podwyzki-oplat-abonamentowych-jak-odzyskac-pieniadze-gdzie-zlozyc-wniosek
Telewizja i kanały - przeczytaj więcej: