Wärtsilä i Chevron Shipping współpracują w celu obniżenia emisji metanu na gazowcach

gospodarkamorska.pl 9 godzin temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


Grupa technologiczna Wärtsilä, we współpracy z Chevron Shipping Company, planuje konwersję silników na sześciu zbiornikowcach LNG należących do Chevron Transport Corporation. Celem jest przystosowanie napędów tych statków do działania na zasilanie silnikiem LNG o zapłonie iskrowym (spark gas, SG) w miejsce rozwiązania dwupaliwowego (dual-fuel, DF).

Konwersja ma na celu zmniejszenie emisji metanu, wspierając tym samym szersze wysiłki Chevron Shipping na rzecz ograniczenia również intensywności emisji dwutlenku węgla w swojej działalności. To pierwsze tego typu rozwiązanie w branży morskiej było możliwe po dwóch latach współpracy z . Wärtsilä. Zamówienie na pierwsze dwa statki zostało zaksięgowane przez drugie z tych przedsiębiorstw w III kwartale 2024 roku.

- Chevron Shipping dąży do zmniejszenia intensywności emisji metanu przez naszą flotę LNG, wspierając przyszłość o niższej emisji dwutlenku węgla. Cieszymy się, iż możemy współpracować z Wärtsilä w tej branży. Pokazuje to kroki, jakie podejmujemy w celu zmniejszenia intensywności emisji dwutlenku węgla w transporcie morskim - podkreśliła Barbara Pickering, prezes Chevron Shipping.

- Ten innowacyjny projekt stanowi znaczący krok naprzód na drodze do rozwoju flot o niższej emisji dwutlenku węgla. Wärtsilä ma bogate doświadczenie w zmniejszaniu emisji metanu z silników zasilanych LNG, nie tylko jako nowe rozwiązania, ale także poprzez modernizację istniejących instalacji - powiedział Roger Holm, prezes Wärtsilä Marine i wiceprezes wykonawczy Wärtsilä Corporation.

Spalany jako paliwo gaz ziemny powoduje zdecydowanie mniejszą emisję metanu, dzięki czemu jest uważany za ekologiczne rozwiązanie w porównaniu z użyciem paliw konwencjonalnych. Metan wprawdzie istnieje w atmosferze krócej niż CO2, ale zatrzymuje około 25-30 razy więcej ciepła w okresie 100 lat. Stąd rozwiązanie problemu emisji metanu jest kluczowym elementem obniżania intensywności dostawania się do atmosfery szkodliwych substancji. Projekt konwersji DF na SG firmy Wärtsilä ma na celu zmodyfikowanie użytkowanych silników statków tak, aby działały drugą metodą, wykorzystując zapłon iskrowy zamiast oleju napędowego do inicjowania spalania. Umożliwia to bardziej zoptymalizowany proces spalania, zmniejszając w ten sposób ilość metanu dostarczana do atmosfery, a także poprawiając wydajność napędu.

Rozwijana technologia konwersji DF na SG ma uzupełniać już i tak szerokie portfolio rozwiązań Wärtsilä mających na celu zmniejszenie emisji metanu ze statków. Dzięki prawie trzydziestoletniemu doświadczeniu w technologii LNG, Wärtsilä ma zapewniać wiodącą na rynku wydajność zarówno dzięki elastyczności podwójnego paliwa zapewnianej przez silnik DF, jak i dzięki jednopaliwowemu silnikowi SG.

Idź do oryginalnego materiału