Port Gdańsk ponownie stał się kluczowym punktem w logistyce wielkoskalowych inwestycji infrastrukturalnych. Przy Nabrzeżu Oliwskim zakończył się rozładunek urządzeń wiertniczych, które zostaną wykorzystane przy budowie tuneli kolejowych w ramach modernizacji linii 104 Chabówka – Nowy Sącz. Inwestorem projektu jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), przeznaczona do drążenia tunelu między Męciną a Mordarką, przypłynęła do Polski na pokładzie statku TIAN YOU z Szanghaju. Proces rozładunku trwał trzy dni i obejmował przemieszczanie wszystkich elementów maszyny, których łączna waga wyniosła 2534 tony. Transport urządzenia na miejsce docelowe wymagał aż 30 ciężarówek, które wyruszyły w dalszą drogę w głąb kraju.
Po zmontowaniu TBM rozpocznie prace przy budowie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, który będzie miał 3,75 km długości. Jest to przełomowy projekt w polskim kolejnictwie, który pozwoli na modernizację i rozwój połączeń kolejowych w południowej części kraju, znacząco poprawiając efektywność przewozów pasażerskich i towarowych.
Operacja logistyczna w Porcie Gdańsk była wymagającym przedsięwzięciem, angażującym wiele podmiotów i nowoczesne technologie przeładunkowe. Jej sprawna realizacja po raz kolejny udowadnia, iż gdański port pełni kluczową rolę w obsłudze wielkogabarytowych ładunków i wspiera rozwój strategicznych inwestycji w Polsce.
Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego.
materiał filmowy: Zarząd Portu Morskiego Gdańsk