Właściciel Pepco zmienia asortyment. Zniknie duża grupa produktów. Dealz trafi przez to na sprzedaż?

1 dzień temu
Zdjęcie: Fot. Karol Szejner / Wikipedia (CC BY-SA 4.0)


Pepco Group podejmuje przełomowe decyzje dotyczące jej marek, czyli Pepco, Dealz i Poundland. Ich celem jest uproszczenie działalności i skupienie się na konkretnych obszarach. Niestety oznacza to pewne zmiany w asortymencie i nie tylko. Szczególnie niepewna jest przyszłość Dealz i Poundland.
Pepco Group wypracowała w ostatnich latach silną pozycję w Polsce. Nie oznacza to jednak, iż firma nie walczy z trudnościami wynikającymi ze zmieniającego się rynku. W rezultacie tego niedawno została podjęta decyzja o wycofaniu się grupy z segmentu FMCG, czyli dóbr szybkozbywalnych. Jest to tylko jeden z kroków, który miałby zapewnić jej stabilność finansową w perspektywie długoterminowej.


REKLAMA


Zobacz wideo Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: W zeszłym roku średnio 28 proc. naszych wydatków to zakupy żywnościowe


Kto jest właścicielem sieci Dealz? Pepco Group rezygnuje z FMCG i rozważa dalsze zmiany
Produkty szybkozbywalne lub dobra szybkozbywalne (ang. FMCG, fast-moving consumer goods) to produkty sprzedawane często i najczęściej w stosunkowo niskich cenach. Do grupy tej należą np. artykuły spożywcze i środki czystości. Wydawać by się więc mogło, iż posiadanie ich w ofercie będzie korzystne dla sklepu. Pepco Group stwierdziła jednak, iż w ich przypadku jest to po prostu nieopłacalne, ponieważ asortyment ten generuje zbyt niskie marże. Ponadto wiążą się z tym wysokie koszty operacyjne. Jak donoszą wiadomoscihandlowe.pl, firma chce skupić się na bardziej dochodowych segmentach rynku i tym samym zapewnić sobie lepsze wyniki finansowe w dłuższym okresie.
Zobacz też: W tych sklepach seniorzy robią najtańsze zakupy. Lidl i Biedronka wciąż mają wiele do nadrobienia
Powyższa decyzja rodzi jednak pytania o przyszłość wielu sklepów grupy. W końcu produkty FMCG były od lat dostępne w asortymencie Dealz Polska. Choć sieć rozwija się dynamicznie i cieszy się sporą popularnością, to firma bierze pod uwagę możliwość sprzedania jej w niedalekiej przyszłości. Dzięki temu pozyskałaby dodatkowy kapitał na rozwój. Podobny los może czekać trzecią markę grupy, przy czym tutaj dochodzą również inne czynniki.


Pepco Group rozważa przyszłość Poundland. Ta marka także może pójść niedługo na sprzedaż
Poundland to sieć zbliżona do Dealz, ale działa ona na rynku brytyjskim. Pepco Group przyznaje, iż jest to silna marka. Według informacji udostępnionych przez wiadomoscihandlowe.pl w roku obrotowym 2024 wygenerowała obroty w wysokości około dwóch miliardów euro. Mimo to musi się ona zmagać z trudną sytuacją związaną z handlem detalicznym w Wielkiej Brytanii. Do rosnących kosztów operacyjnych już w kwietniu tego roku dojdą zmiany podatkowe. W związku z tym firma uznała, iż sprzedanie Pounland może być korzystniejszym rozwiązaniem.
jeżeli decyzje o sprzedaży Dealz i Poundland faktycznie zapadną w najbliższych miesiącach, Pepco Group ograniczy się do jednej marki: Pepco. Koncentracja działań może jednak okazać się korzystna, tak jak zakłada firma, zwłaszcza gdy uwzględnimy rosnącą konkurencję. Przykładowo, niedawno w branży pojawił się nowy gracz, czyli dyskont przemysłowy Acez, o którym bardziej szczegółowo pisaliśmy w poprzednim artykule.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału