Wodowanie Polsteam Okra, kolejnego masowca Polskiej Żeglugi Morskiej

gospodarkamorska.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


W chińskiej stoczni Shanhaiguan Shipbuilding Industry odbyło się 8 października br. wodowanie masowca PŻM m/s Polsteam Okra. Statek jest już piątą jednostką z serii dwunastu zamówionych przez szczecińskiego armatora w Shanhaiguan. Ma 37 000 ton nośności i jest tzw. jeziorowcem, czyli jednostką przystosowaną do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich.

Polsteam Okra będzie pływał pod banderą Portugalii (Madera), co ma być częścią strategii armatora w związku ze zwiększaniem udziału floty zarejestrowanej pod banderami państw Unii Europejskiej. Odbiór gotowej jednostki jest zaplanowany na 16 stycznia 2025 roku. Podobnie jak poprzednie jeziorowce nowy statek nosi nazwę nadaną na cześć jednego z polskich jezior. Tym razem jest to Okra, niewielki polodowcowy akwen (tzw. jezioro rynnowe) na obszarze Pojezierza Drawskiego, w województwie zachodniopomorskim.


Wodowanie Okry nie było jedynym tego rodzaju wydarzeniem dla PŻM w tym roku. W styczniu tego roku w skład floty polskiego armatora wszedł masowiec Polsteam Dąbie. Kolejnym był w kwietniu Polsteam Koprowo, natomiast w lipcu (zwodowany notabene w maju br.) Polsteam Łebsko, a we wrześniu Polsteam Pile.

PŻM zamówiła łącznie 12 jeziorowców o nośności 37000 dwt, długości 200 metrów i szerokości 24 metrów, z których działalność prowadzą już cztery z nich, a Okra będzie piąta. Powstają one w stoczniach chińskiej grupy Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC). Kolejne statki z serii mają wchodzić do eksploatacji co kwartał w latach 2024-2026.
Idź do oryginalnego materiału