Aplikantki, Aplikanci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Aplikantów, Dział Szkolenia Aplikantów Adwokackich ORA w Warszawie zaprasza Państwa na nowe zajęcia fakultatywne nt. „Budowania marki w zawodzie adwokata”, które odbędą się w dniu 5 czerwca 2025 r. (czwartek) w formie stacjonarnej w sali uniwersytetu SWPS (S306) w godz. 17.30 – 20.30 prowadzone przez adw. Zbigniewa Romana.




Definicja marki w zawodzie adwokata
Zdefiniowanie obszaru aktywności zawodowej i wizerunkowej
Określenie założeń na osi czasu
Platformy rozwoju wizerunkowego
Zalecane kierunki wzmacniające pozycje zawodową
Aspekty merytoryczne (wiedza i znajomość prawa)
Aspekty wizerunkowe (prezencja, konstrukcja sylwetki zawodowej, posługiwanie się słowem mówionym)
Aspekty dodatkowe (kolejne fakultety, stopnie naukowe, publikacje)
Wpływ dzielności pro bono na odbiór społeczny
Wystąpienia medialne
Aktywność samorządowa
Łączenie praktyki adwokackiej z innymi aktywnościami zawodowymi (umiar i adekwatny dobór)
Łączenie praktyki zawodowej z innymi aktywnościami poza zawodowymi (właściwy dobór i ocena wpływu na karierę zawodową).





Adwokat Zbigniew Roman specjalizuje się w prawie cywilnym i karnym (w tym karnym gospodarczym), prawie rodzinnym (w tym w sprawach rozwodowych), prawie spadkowym, sprawach alimentacyjnych oraz dotyczących ochrony dóbr osobistych.

Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w renomowanych warszawskich kancelariach adwokackich. Kancelarie, w których pracował, specjalizują się w sprawach karnych i rozwodowych. Są to m. in. Kancelaria Naumann-Trela-Zuchowicz oraz Kancelaria Jerzego Naumanna. Bezpośrednio przed utworzeniem SRDK, przez sześć lat samodzielnie prowadził indywidualną praktykę.

Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Center for American Law Studies. W Katedrze Prawa Karnego Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierownictwem prof. P. Kruszyńskiego, napisał i obronił pracę o ułaskawieniach prezydenckich. Ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.
