Spis treści
Czytasz teraz:
Jak dobre biuro rachunkowe we współpracy z CFO mogą pomóc w optymalizacji biznesu e-commerce? najważniejsze korzyści współpracy z zewnętrznym dyrektorem finansowym.
- Poprawa rentowności biznesu w sklepach internetowych e-commerce
- Planowanie finansowe jako fundament zyskowności
- Kalendarz płynności finansowej i cash flow
- Wprowadzenie narzędzi Business Inteligence
- Budowa struktur i fundamentów zespołu księgowego
- Optymalizacja działań podwykonawców
- Kiedy potrzebny jest CFO w firmie?
Zamknij
Jak CFO może pomóc w optymalizacji biznesu? Jakie korzyści płyną z outsorcingu księgowości oraz na co zwrócić uwagę i jakie korzyści daje kooperacja z zewnętrznym dyrektorem finansowym?
Rosnąca popularność handlu internetowego sprawia, iż coraz więcej firm przenosi swoje działania do kanału online. Rozwój sprzedaży w e-commerce otwiera ogromne możliwości, ale jednocześnie stawia przed przedsiębiorcami nowe wyzwania finansowe. Skuteczne zarządzanie rentownością, adekwatne planowanie przepływów pieniężnych i optymalizacja procesów księgowych są dziś najważniejsze dla skalowania biznesu. W takich warunkach coraz większą rolę odgrywa wsparcie doświadczonego dyrektora finansowego (CFO), który pomaga firmom e-commerce nie tylko uporządkować finanse, ale przede wszystkim poprawić wyniki finansowe. Jakie korzyści może przynieść kooperacja z dyrektorem finansowym dla biznesu e-commerce? Zapraszamy do dalszej części artykułu..
Poprawa rentowności biznesu w sklepach internetowych e-commerce
Pierwszym krokiem do poprawy rentowności w e-commerce jest uporządkowanie finansów i świadome zarządzanie przepływami pieniężnymi. kooperacja z doświadczonym dyrektorem finansowym (CFO) pozwala właścicielom firm nie tylko lepiej rozumieć koszty i przychody, ale przede wszystkim planować przyszłość biznesu w sposób oparty na rzetelnych danych i analizach. CFO pomoże również wdrożyć narzędzia Business Intelligence, które umożliwią bieżące monitorowanie wyników sprzedaży, marż, kosztów logistycznych i zwrotów.
Planowanie finansowe jako fundament zyskowności
W biznesie e-commerce wiele zależy od dobrego planowania roku, szczególnie ze względu na częstą sezonowość produktów oraz skoki sprzedaży związane z określonymi okresami, takimi jak Black Friday, święta czy wyprzedaże sezonowe. Rozpoczęcie roku od precyzyjnego zaplanowania zysków oraz kosztów to najlepsza recepta na stabilny, długofalowy sukces. Dyrektor finansowy może pomóc opracować realistyczny plan finansowy, uwzględniający zarówno sezonowość sprzedaży, jak i potencjalne ryzyka. Dzięki doradztwu oraz szczegółowej analizie danych z Twojego sklepu internetowego oraz platform sprzedażowych biznes powinien zyskać narzędzia do świadomego zarządzania inwestycjami i kosztami. Ponadto, dobry dyrektor finansowy pomoże wprowadzić odpowiedni plan kont oraz politykę rachunkowości, co pozwoli na uporządkowanie procesów finansowych firmy i zapewni jej zgodność z obowiązującymi standardami, co ułatwi dalszy rozwój i optymalizację kosztów.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: [email protected]
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, iż przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Kalendarz płynności finansowej i cash flow
Płynność finansowa to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi mierzą się firmy e-commerce. Duża liczba transakcji, opóźnienia w rozliczeniach z marketplace’ami, cykliczność VAT oraz zobowiązania wobec dostawców – wszystko to może prowadzić do chwilowych braków gotówki, choćby przy dobrej sprzedaży. Dyrektor Finansowy może pomóc stworzyć kalendarz płynności finansowej oraz precyzyjnie zaplanować wydatki i źródła ich finansowania.
Wprowadzenie narzędzi Business Inteligence
W e-commerce, gdzie dynamika zmian jest ogromna, a marże bywają niskie, najważniejsze jest stałe monitorowanie wyników finansowych i szybkie reagowanie na sygnały ostrzegawcze. Z pomocą doświadczonego dyrektora finansowego, można wdrożyć narzędzia Business Intelligence (BI), które pozwolą na pełną kontrolę rentowności biznesu oraz precyzyjne śledzenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Dyrektor finansowy, korzystając z produktów gamy Comarch czy Microsoft, pomoże rozłożyć dane finansowe na czynniki pierwsze, analizując koszty, przychody, marże, a także przepływy gotówki. Dzięki tej analizie, identyfikuje obszary wymagające optymalizacji, dostarczając odpowiednie raporty i wskazówki. Z pomocą narzędzi typu BI, będzie można precyzyjnie monitorować rentowność sprzedaży, zlokalizować miejsca, gdzie uciekają pieniądze, oraz określić, które linie produktowe wymagają odcięcia z powodu niskiej rentowności.
Wsparcie merytoryczne dla biznesu
Budowa struktur i fundamentów zespołu księgowego
Zewnętrzny dyrektor finansowy może być doskonałym źródłem wiedzy i wsparcia zarówno dla raczkujących, jak i rozwiniętych biznesów e-commerce. Jego doświadczenie i perspektywa pozwolą na głębsze zrozumienie sytuacji finansowej firmy oraz na wypracowanie strategii rozwoju opartych na rzetelnych danych. Dzięki bezpośredniej współpracy z dyrektorem finansowym, zarząd i zespół (księgowy) zyska nie tylko narzędzia do lepszego zarządzania finansami, ale także umiejętność precyzyjnego interpretowania danych i identyfikowania kluczowych obszarów wymagających optymalizacji. Dobry dyrektor finansowy oprócz działań związanych z księgowością i kontrola kluczowych wskaźników powinien doradzać, budować i kształtować struktury finansowo księgowe wewnątrz firmy.
Optymalizacja działań podwykonawców
Dzięki doświadczeniu dyrektora finansowego, możliwe jest nie tylko monitorowanie wydatków związanych z różnymi usługami, ale także identyfikowanie obszarów, w których można zaoszczędzić lub poprawić efektywność. Z pomocą dyrektora finansowego, firmy mogą lepiej negocjować warunki współpracy z dostawcami, podwykonawcami i partnerami, co prowadzi do optymalizacji kosztów operacyjnych. Dla rozwoju i wzrostu biznesów e-commerce niezwykle ważne jest znalezienie skutecznej agencji marketingowej, która będzie w stanie wesprzeć firmę w pozyskiwaniu klientów i budowaniu marki.
Dobry dyrektor finansowy pomoże nie tylko w ustaleniu odpowiednich budżetów, ale także w monitorowaniu ich efektywności. Narzędzia Business Intelligence pozwalają na szczegółową analizę wyników firmy, dzięki czemu możliwe jest precyzyjne określenie, które działania przynoszą największy zwrot z inwestycji.
Kiedy potrzebny jest CFO w firmie?
Poniżej zbiór przypadków, które mogą świadczyć o tym, iż Twój biznes potrzebuje wsparcia Dyrektora Finansowego:
- Wysokie marże na produkcie, ale niska sprzedaż,
- Wysokie marże, dobra sprzedaż, ale zbyt wysokie prowizje w dziale handlowym lub zbyt wysokie koszty administracyjne,
- Zbyt niskie marże w stosunku do niskich kosztów działalności,
- Wysokie marże na produktach niszowych, ale niskie marże na kluczowym produkcie
- Wysoki wynik finansowy, ale brak gotówki w firmie,
- Trudności ze zrozumieniem danych finansowych na rachunku zysków i strat oraz bilansie,
- Brak planowania finansowego.
Współpraca z doświadczonym Dyrektorem Finansowym (CFO) może znacząco poprawić rentowność i efektywność biznesu e-commerce. Dzięki jego wsparciu przedsiębiorcy mogą lepiej planować zyski i koszty, zoptymalizować przepływy pieniężne oraz wdrożyć narzędzia Business Intelligence do monitorowania wyników.
Jeśli szukasz wsparcia w rozwoju swojego biznesu e-commerce i chcesz mieć pewność, iż Twoje sprawy są prowadzone profesjonalnie wybieraj sprawdzonych dostawców, którzy dysponują odpowiednim doświadczeniem – zarówno w zakresie marketingu internetowego (Verseo), jak i w prowadzeniu księgowości e-commerce i usługi dyrektora finansowego (TaxCoach). Dzięki adekwatnie dobranym narzędziom oraz sprawdzonym procedurom Twoja firma zyska stabilne fundamenty do dalszej ekspansji w świecie sprzedaży internetowej.