Vard zabezpiecza kontrakt na kolejny statek CSOV

gospodarkamorska.pl 5 godzin temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


Norweska firma podpisała kontrakt z Navigare Capital Partners, we z Norwind Offshore, na zaprojektowanie i budowę dostosowanego do potrzeb klienta statku operacyjnego (CSOV).

Jest to szósty, nowy statek CSOV, który VARD dostarcza Norwind Offshore i partnerom od października 2021 roku, oprócz statku do budowy energii i konwersji statku dostawczego platformy (PSV) na statek serwisowy (SOV). Projekt jednostki oznaczonej jako VARD 4 19 został opracowany przez Vard Design w Ålesund w ścisłej współpracy z Navigare Capital Partners i Norwind Offshore.

– Cieszymy się, iż Navigare Capital Partners i Norwind Offshore po raz kolejny okazali VARD zaufanie w zakresie budowy jednego z ich nowych statków dla ich nowoczesnej i rosnącej floty ukierunkowanej na rynek morskich odnawialnych źródeł energii. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę – zaznaczył wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Torgeir Haugan.

Zamówiony statek ma 85 metra długości i 19,5 metra szerokości. Zapewni zakwaterowanie dla 87 osób na pokładzie, tak załogi jak i pracowników sektora offshore. Projekt VARD 4 19 jest prezentowany jako wszechstronna platforma do operacji wsparcia morskich farm wiatrowych, kładąca nacisk na logistykę pokładową, bezpieczeństwo, komfort i doskonałą funkcjonalność. W wyposażeniu jednostki znajdzie się m.in. 30-metrowy trap ECMC z regulacją wysokości i kompensacją ruchu, do bezpiecznego przenoszenia personelu, system wind, a także dźwig pozwalający przenosić do 7 ton ładunku na raz. Do tego dochodzi system zakotwiczenia łodzi z regulacją wysokości. Dodatkowo statek będzie wyposażony w zaawansowane rozwiązania akumulatorowe, a także zintegrowany system mostka SeaQ firmy Vard Electro, wraz z intuicyjnym interfejsem użytkownika zaprojektowanym celem stworzenia bezpieczniejszego środowiska operacyjnego. Konstrukcja jak i rozwiązania projektowe mają kłaść nacisk na łatwość obsługi, bezpieczeństwo i ergonomię. Z kolei Vard Interiors dostarczy nowoczesne rozwiązania wewnętrzne oraz ekologiczne systemy HVAC-R i rurociągów, mające na celu stworzenie komfortowego środowiska życia i pracy na pokładzie statku. Zaangażowanie w to przedsięwzięcie innych podmiotów Vard ma zapewnić kompeksowe wsparcie projektu, jednocześnie utrzymując ciągłość zamówień i wsparcie dla krajowych podmiotów w zakresie utrzymania miejsc pracy w ramach łańcucha dostaw.

Vard podkreśla, iż statek jest przygotowany do pełnego cyfrowego przeglądu za pośrednictwem systemu SeaQ Green Pilot, umożliwiając właścicielowi kompleksowy wgląd w statystyki zużycia energii. W celu kontroli i monitorowania systemów nowa konstrukcja zostanie wyposażona w zintegrowany system alarmowy SeaQ (IAS), system zarządzania energią (PMS) i zarządzania energią (EMS) firmy Vard Electro, aby zapewnić pełną kontrolę nad systemem hybrydowym statku.

Kontrakt na jednostkę jest uprawomocnieniem deklaracji z pierwszej opcji związanej z umową podpisaną w marcu. Dostawa CSOV jest zaplanowana II kwartał 2027 roku. Statek zostanie zbudowany, uruchomiony i dostarczony z Vard Vung Tau w Wietnamie, niemniej w przedsięwzięcie zaangażowano, jak wspomnieliśmy wcześniej, znaczną ilość podmiotów norweskich, należących do grupy Vard. Oprócz tego kontraktu strony uzgodniły również dwie nowe opcje, z których pierwsza może zostać zadeklarowana jeszcze w tym roku, a druga w 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału