Ocean Way, 36-metrowy statek do połowu ryb głębinowych, został ostatniego dnia września zwodowany w gdańskiej stoczni Karstensen. To bliźniacza jednostka do zwodowanego w lipcu Vigilanta.
Ocean Way PD 465, o numerze budowy 485, to 36-metrowy nowoczesny statek rybacki zbudowany w gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland na zlecenie brytyjskiej spółki Lunar Fishing. Statek mierzy 36 metrów długości przy tonażu wynoszącym 520 GT.
Samo wodowanie zostało przeprowadzone dzięki dwóch dźwigów,
klasycznie już były to Conrad Consul należący do Marine Projects oraz
Maja Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Dźwigi pracujące w tandemie
przeniosły Ocean Way z nabrzeża stoczniowego na wodę. Kolejne prace na
częściowo wyposażonym kadłubie odbywać się będą już na wodzie, zaś
ostatni etap budowy będzie miał miejsce po odholowaniu statku do stoczni
Karstensens Skibsvaerft w duńskim Skagen. Po całkowitym wyposażeniu i
próbach morskich Ocean Way trafi do armatora – Lunar Shipping.
We
flocie szkockiego Lunar Shipping z Peterhead Ocean Way dołączy do
siostrzanego statku Vigilant, który powstał w tej samej stoczni i został
zwodowany w lipcu, ale także do dwóch mniejszych jednostek, Ocean
Harvest i Harvester, które również powstały w Karstensenie i zostały
przekazane armatorowi w 2008 roku. Dwa nowe statki mają pomóc armatorowi
w pełni wykorzystać kwoty połowowe na zachodnich wybrzeżach Szkocji i
Wysp Owczych.
Karstensen Shipyard Poland nie zwalnia tempa.
Kolejne wodowanie statku rybackiego w Gdańsku zaplanowane zostało
wstępnie jeszcze na ten tydzień.