Podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata wręczono szereg wyróżnień w szeregu kategorii. Wśród nagrodzonych jest Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) której najnowszy prom Varsovia otrzymał tytuł statku RoPax 2024 roku.
W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele mediów, lokalni oficjele, partnerzy, a także zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jako powód wyróżnienia wskazano, iż jest to największy i najnowocześniejszy statek tego typu, który w bieżącym roku wyszedł na morze i rozpoczął działalność. Zbudowany w Cantiere Navale Visentini obsługuje kluczową trasę na Morzu Bałtyckim, między Ystad a Świnoujściem.
Varsovia to największy prom, jaki znalazł się we flocie Polferries.
Ma 216 metrów długości, 28 metrów szerokości i 3 kilometry linii
ładunkowej. Jest to prom typu ro-pax, posiadający zwiększoną
powierzchnią ładunkową, mogący zabrać na pokład 920 pasażerów i 60
członków załogi. Będzie przewoził do 140 ciężarówek z naczepami na
trzech pokładach oraz 200 samochodów, dla których ma przeznaczone dwa
kolejne pokłady. Statek wyróżnia również napęd LNG, za pomocą którego
podróż będzie bardziej przyjazna dla środowiska.
Wysoki standard wykończenia przestrzeni pasażerskich oraz nowoczesne rozwiązania mają zapewnić komfortową podróż i spełnić oczekiwania wszystkich gości. Na pokładzie znajduje się 230 kabin o kilku standardach, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów. Nowoczesne rozwiązania oraz troska o detale ma uprzyjemnić podróż przez Bałtyk.
Nowoczesne systemy i technologia
mają zapewnić bezpieczeństwo żeglugi. Prom miał wprowadzić wysokie
standardy świadczenia usług oraz zaoferuje nową jakość dla rynku
pasażerskiego między Polską, a Skandynawią. Statek jest efektem umowy
czarterowej na 10 lat z opcją późniejszego zakupu, podpisanej w 2022
roku.