Stocznia Karstensen Shipyard Poland, działająca na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej, zwodowała dwie nowe jednostki rybackie.
Pierwsze wodowanie miało miejsce w poniedziałek, 30 września
Żurawie pływające opuściły na wodę kadłub trawlera „Ocean Way”. Jest to jedna z dwóch jednostek zamówionych przez szkockiego armatora Lunar Fishing.
Bliźniaczy statek „Vigilant” został zwodowany wcześniej, w lipcu. Po częściowym wyposażeniu w Gdańsku, „Ocean Way” zostanie przetransportowany do Danii. Tam dokończone będą prace wykończeniowe, a następnie statek przejdzie próby morskie.
Obie jednostki, „Vigilant” i „Ocean Way”, mają 36 metrów długości i 520 ton pojemności brutto. Są przystosowane do połowów głębinowych ryb dennych na Morzu Północnym i Atlantyku. Wyposażone będą w pędniki o mocy 735 kW, dostarczone przez duńskiego producenta Hundested Propeller.
Drugie wodowanie odbyło się 2 października
Zwodowany został trawler „Knester”, zamówiony przez norweskiego armatora Knester AS. Statek ma imponujące wymiary: 75,20 metrów długości i 2900 ton pojemności brutto. Jest przystosowany do połowów pelagicznych, czyli w toni morskiej.
Po wodowaniu w Gdańsku, „Knester” również zostanie doposażony w duńskiej stoczni Karstensen w Skagen. Zostanie tam zamontowany m.in. hybrydowy system napędu i manewrowania oraz silnik o mocy 5300 kW.
To już piąte wodowanie w stoczni Karstensen w Gdańsku od czasu jej przeniesienia z Gdyni. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze stocznia może teraz budować coraz bardziej zaawansowane jednostki rybackie.
fot: FB, Stocznia Karstensen