Afryka staje się ważna dla firm żeglugowych. MSC uruchamia bezpośrednie połączenie z Przylądka Wschodniego do Europy Zachodniej

gospodarkamorska.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


Mająca siedzibę w Szwajcarii firma MSC Mediterranean Shipping Company ogłosiła uruchomienie serwis Eastern Cape Express, połączenia z leżącego w Republice Południowej Afryki portu w Gqeberha (do 2021 Port Elizabeth) i namibijskiego Walvis Bay do europejskich portów.

Serwis Eastern Cape Express ma stanowić cotygodniowe połączenie z afrykańskich portów do leżących w Rotterdamie, Londynie i Antwerpii. Nowa trasa ma oferować ekspresową usługę do głównych centrów handlowych w Europie bez zatrzymywania się w Kapsztadzie, skracając czas tranzytu i dając klientom więcej bezpośrednich opcji.
Rejsy mają ruszyć od pierwszego tygodnia stycznia 2025 roku, łącząc bezpośrednio Gqeberha z Rotterdamem w 21 dni, Londynem w 22 dni i Antwerpią w 24 dni. Pierwszy rejs rozpocznie się z Gqeberha na statku MSC Nederland III, który wypłynie 3 stycznia 2025 roku.

Pełna rotacja to: Gqeberha - Walvis Bay - Rotterdam - London Gateway - Antwerpia.


Serwis ma zostać uruchomiony na początku tzw. sezonu winogronowego w Nambii, aby sprostać zapotrzebowaniu na chłodnie przez cały sezon. Stąd Eastern Cape Express ma być także wsparciem dla serwisu Namibia Grape Express, oferując szerszy zasięg dla eksporterów winogron z państw południowej Afryki.

MSC rozwija nowe linie transportowe, a połączenia z afrykańskimi portami mają pokazywać wzrost znaczenia kontynentu dla branży morskiej. Szczególnie uwidoczniło się to z racji na trwający od listopada ub. r. kryzys na trasie prowadzącej przez Kanał Sueski, jako iż jemeńscy bojownicy Huti rozpoczęli ataki na żeglugę w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej. Ze względów bezpieczeństwa statki wielu firm, nakładając niekiedy dwa-trzy tygodnie, zaczęły unikać tej trasy, opływając Przylądek Dobrej nadziej w RPA. W efekcie też wzrosło zainteresowanie działalnością afrykańskimi portami, zarówno leżącymi w południowej jak i zachodniej części kontynentu (Zatoka Gwinejska).

Obecnie MSC rozwija także połączenia do polskich portów. W tym roku firma ogłosiła połączenie swoich linii SWAN i SENTOSA, obejmujących Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków, które będą zatrzymywać się m.in. w Porcie Gdańsk i Porcie Gdynia. Rejsy na całej linii mają trwać 19-20 tygodni.

Idź do oryginalnego materiału