Baltic Power przygotowuje już dno morskie do instalacji pierwszych monopali na obszarze morskiej farmy wiatrowej. Koncern poinformował też o zakontraktowaniu dwóch jednostek CTV (Crew Transport Vessel) na czas budowy.
W przekazanej informacji należąca do Orlenu oraz Northland Power spółka Baltic Power, będąca deweloperem pierwszej morskiej farmy wiatrowej na polskich wodach Morza Bałtyckiego ujawniła, iż podpisana została umowa z operatorem statków CTV. Jednostki te dostarczy irlandzka spółka Farra Marine. Co ważne, Baltic Power zaznaczył, iż dwa zapewnione przez kontrahenta statki będą transportować personel pracujący nad budową samej farmy wiatrowej, nie zaś podczas jej eksploatacji.
Farra Marine to irlandzki operator jednostek CTV specjalizujący się w obsłudze klientów sektora offshore. Według bazy Equasis Farra Marine ROI LTD z siedzibą w Dundalk jest właścicielem oraz operatorem 13 jednostek wsparcia offshore, z których najstarsza została wybudowana w 2021 roku. Dodatkowo właścicielem i operatorem jednej takiej jednostki z 2023 roku jest także spółka Farra Marine LTD zarejestrowana pod tym samym adresem. Łącznie aż pięć jednostek pod zarządem Farra Marine zostało przekazanych do eksploatacji w tym roku. Większość pływa pod flagą Jersey, pojedyncze jednostki zostały natomiast zarejestrowane na Panamie (Farra Joyce) i Wielkiej Brytanii (Farra Lark). Nie podano, które ze statków floty irlandzkiej spółki będą obsługiwać budowę Baltic Power.
Jednostki CTV będą potrzebne na obszarze budowy farmy Baltic Power już wkrótce. Deweloper już w tym momencie przygotowuje się do rozpoczęcia prac budowlanych i instalacyjnych. Na obszarze 130 km2 trwa już przygotowywanie dna morskiego, m.in. poprzez usuwanie głazów. niedługo cały akwen zostanie także odgrodzony od ruchu żeglugowego przez pławy, jakie ma zainstalować gdyńska firma Elecom. W Porcie Gdynia stacjonuje także już statek instalacyjny Svanen, który jest mobilizowany na potrzeby Baltic Power i zgodnie z harmonogramem ma rozpocząć pracę od stycznia 2025.