Do floty holowniczej Fairplay Towage Polska dołączą dwie nowoczesne jednostki [WIDEO, ZDJĘCIA]

gospodarkamorska.pl 1 rok temu
Zdjęcie: GospodarkaMorska.pl - portal morski, portal gospodarczy


Już niedługo w Wietnamie zostaną załadowane do transportu dwa holowniki typu RSD Tug 2513, zbudowane przez Damen Song Cam Shipyard na zamówienie Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym obu jednostek będzie Szczecin.

Holowniki pomyślnie przeszły próby morskie pod koniec grudnia.
– Jednostki spełniają wszystkie założone kryteria budowy. Osiągnęły wymagany uciąg minimum 80 ton – mówi Arkadiusz Ryż, operations manager Fairplay Towage Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji zamówienia przez stocznię Damena w Wietnamie – dodaje.

Jednostki odpowiadają najwyższym standardom holowniczym. Odznaczają się znakomitą zwrotnością i bardzo dużą mocą przy kompaktowych rozmiarach. Stabilność zapewnia podwójna płetwa podkadłubowa (Damen Twin Fin Skeg).
– Trzeba przyznać, iż te holowniki robią wrażenie. Nasi kapitanowie mieli okazję na nich pływać i są zachwyceni – zdradza Arkadiusz Ryż.

Fot. Fairplay Towage Polska

W tej chwili termin załadunku holowników na pokład statku HLV Lone spółki joint venture Jumbo-SAL-Alliance, którym zostaną dostarczone do Europy, jest przewidziany między 20 a 25 lutego.
– Statek Lone będzie odbywał podróż przez Kanał Sueski ok. 45–55 dni. W połowie kwietnia holowniki zostaną wyładowane w Rotterdamie, gdzie Damen wykona ostatnie prace wyposażeniowe przed przekazaniem jednostek – mówi Arkadiusz Ryż.

Holowniki zostaną zarejestrowane pod polską banderą. Ich portem macierzystym będzie Szczecin.

Fot. Fairplay Towage Polska

Firplay Towage Group jest jednym z wiodących operatorów holowniczych w Europie. Posiada swoje stałe bazy holownicze w Hamburgu (centrala), Rotterdamie, Antwerpii, Bremerhaven, Wilhelmshaven, Brake, Bremen, Rostoku, Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni obsługując 29 portów. Ma ponad stuletnie doświadczenie, co czyni ją jedną z najstarszych firm w naszej branży w Europie i na Świecie. Oprócz holowań stricte portowych, działalność Fairplay obejmuje również holowania morskie, prace offshore oraz ratownictwo statków. W portach polskich Fairplay dysponuje nowoczesną flotą holowników portowych o różnych typach napędów i pchaczy śródlądowych, dostosowanych zarówno do lokalnych wymagań rynku, jak i potrzeb, wynikających z bezpieczeństwa żeglugi.

Idź do oryginalnego materiału