Prom „Cracovia”, który został wyczarterowany firmie Nouris El Bahr Ferries z Algierii i już 2 października powinen dopłynąć do portu Dzalg. Kilka dni temu prom przeszedł przez Kanał La Manche, po tym jak 24 sierpnia opuścił Port Świnoujście. Gdy „Cracovia” dopłynie do celu będzie operować na Morzu Śródziemnym.
Obecnie prom „Cracovia” jest jedynym statkiem, którym dysponuje firma Nouris El Bahr Ferries. Pierowtnie rozpoczęcie pierwszych rejsów promem między Béjaïa a Marsylią było planowane na 23 sierpnia. Aktualnie na stronie internetowej firmy nie ma możliwości rezerwacji miejsc, a w mediach społecznościowych widnieje informacja, iż Cracovia jest w drodze do portu w Algierii i niedługo zostanie ustalona data pierwszego rejsu.
Prom wszedł do eksploatacji w 2002 roku pod nazwą Murillo. Obsługiwał trasy z Kadyksu na Wyspy Kanaryjskie oraz z Walencji na Majorkę, w barwach Trasmediterránea. Od 2014 do 2017 pływał pod nazwą Drujba po Morzu Czarnym pomiędzy Burgas a Batumi dla armatora Port Bulgaria West. 16 maja 2017 roku został zakupiony przez kołobrzeskiego operatora Polferries. Po przejściu prac remontowych w stoczni Gryfia 12 września zaczął obsługiwać trasę Świnoujście – Ystad. Po nabyciu przez PŻB w kwietniu 2017 roku jednostkę poddano modernizacji w szczecińskiej stoczni, podczas której wykonano kafeterię i kawiarnię w części dziobowej. W trakcie modernizacji pomalowano także dziób statku. Kolorowa grafika przedstawiająca wieloryba ma 900 m kw. Grafitti nawiązuje do nazwy promu – autor inspirował się witrażami Stanisława Wyspiańskiego. Do jego stworzenia zużyto 275 litrów farby w 8 kolorach.
Prom jednorazowo może przewieźć 650 pasażerów, 64 samochodów osobowych oraz około 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich. M/f Cracovia obsługuje linię Świnoujście – Ystad.
27 lipca br. na linii Świnoujście – Ystad „Cracovię” zastąpił nowy prom PŻB „Varsovia”.
Źródło Polska Morska z mediów fot. Polferries